מלחמת חרבות ברזל: ברקע המשבר במשא ומתן לשחרור החטופים וסיום המלחמה ברצועת עזה, שוחח איש העסקים נועם לניר עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על המחיר הכבד שישראל עלולה לשלם על שחרורם "בכל מחיר". לניר עלה לשידור בעקבות פוסט שבו קרא להפעיל לחץ על תושבי עזה הבלתי מעורבים לשחרר את החטופים. 

ביידן: "הכדור נמצא בידיים של חמאס"; בכיר בארגון: "לא נתפשר"
"איימתי להתאבד! נגמר האוויר!": אחיו של החטוף התפרץ על נציגת הממשלה בכנסת | צפו

"הציבור בעזה יכול לקום מול מנהיגיו ולדרוש שחרור חטופים כדי להקל את סבלו", כתב. "קחו אחריות! תפסיקו להטיל אותה לפתחנו! אתם רעבים? אתם סובלים? אתם מתים? צאו נגד מנהיגיכם!".

על המחיר הכרוך בשחרור חטופים, שיכלול ויתורים כואבים לישראל, אמר: "לדעתי, אם נגיד בכל מחיר אז כל מחיר זה יכול להיות במצב קיצוני פינוי היהודים מארץ ישראל, הקמת מדינה חמאסית ושחרור אותם חטופים שנותרו בחיים. אז השאלה איפה אתה שם את קו המחוגה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"צריך להבהיר שהמערכה תימשך כל עוד הם מחזיקים חטופים שלנו", המשיך. "ואז אתה מעביר את הכדור אליהם, זהו, פשוט. זה מסר קליט לעולם, זה מעביר אליהם את האחריות, זה מעביר את האחריות לתושבי עזה. אתם רוצים חירות? שקט? רווחה? תחזירו לנו את החטופים, נקודה".

לסיכום, אמר כי "הערך העליון של המלחמה הזו בעת הזו, לאחר חמישה חודשים, הוא כניעה של החמאס על ידי החזרת החטופים. ברגע שהם יחזירו את החטופים זה אומר שתשו כוחותיהם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm