מלחמת חרבות ברזל: העיתון "ראי אל-יום" פרסם היום (רביעי) את מסמך הדרישות של חמאס לעסקה לשחרור חטופים וסיום המלחמה. מהמסמך עולה כי העסקה תצא לדרך רק לאחר שבוע שבו ישראל תנצור את נשקה, ותיסוג משטחי הרצועה תוך מתן ערובות בינלאומיות לשימור הנסיגה.

בכל מחיר? זה סוף מדינת ישראל: הדבר היחיד שיעיד על כניעת חמאס
ביידן: "הכדור נמצא בידיים של חמאס"; בכיר בארגון: "לא נתפשר"

בנוסף, דורש חמאס חופש תנועה ברחבי הרצועה, והיתר לכל התושבים שנמלטו מבתיהם לחזור לאזורי צפון הרצועה. סיוע הומניטארי יועבר לכל חלקי הרצועה – כבר מהיום הראשון של הפסקת האש. לפי המסמך, החטופים הישראלים ישוחררו בפעימות, וחמאס לא יספק מראש רשימה שמעידה על זהותם או מצבם של החטופים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חמאס דורש לשחרר 160 מחבלים שמוחזקים בכלא הישראלי, בהם בין היתר מרואן ברגותי. נוסף להם, דורש חמאס לשחרר 57 אסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט וכלואים בישראל. עצורים ואסירים חולים, בהם ואליד דקה, בני 60 ומעלה, קטינים ונשים ישוחררו גם הם. עדיפות תינתן לאסירים שמרצים מאסר ארוך.

מרואן ברגותי (צילום: פלאש 90)
מרואן ברגותי (צילום: פלאש 90)

לאחר סיום הפעימה הראשונה תצא לפועל הפעימה השנייה, שתכלול הפסקת אש מלאה והשלמת הנסיגה המלאה של צה"ל מהרצועה, תוך פתיחת כל המעברים לסיוע עבור הפלסטיני, ללא הפרעה ישראלית.

בתוך כך, גורם בכיר בפלגים הפלסטינים אמר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני כי "ישראל לא מסרה עד לרגע זה תשובה חיובית בנוגע להפסקת הלחימה, ואיננה מעוניינת לסגת מרצועת עזה". המקור הוסיף כי מטרת המשא ומתן בקהיר היא להגיע להפסקת אש קבועה ולאפשר את חזרתם של העקורים.

הגורם ציין כי חמאס "התגמשה די הצורך אך ישראל לא נענתה למאמצי המתווכות. עוד הבהיר כי "ישראל משאירה את סוגיית חזרת העקורים למשא ומתן ורוצה לדון בפרטיה באופן מדורג. ישראל מפרסמת בתקשורת שהמשא ומתן תקוע בגלל סעיף האסירים ושהמחלוקת היא על המספרים  והדבר הזה לא נכון".