מלחמת חרבות ברזל: בערוץ הסעודי אל חדאת דיווחו היום (רביעי), כי מנהיג החמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר ככל הנראה מנותק מתקשורת ושארגון הטרור ממנף את הניתוק המדובר ככלי לחץ על ישראל.

פרשת הקצין מאמ"ן מסתבכת - ח"כ כהן: "השפעה מטורפת על המלחמה" | האזינו
"נשליך אותם בפח": תופעה לא צפויה בקרב תושבי עזה | צפו בתיעוד

בפתח הראיון אמר סעיד עקאשה: "אני חושב שיש כאן דברים מורכבים לגמרי, אף אחד יודע מה עלה בגורל סינוואר, יש דיווחים שסינוואר מנותק לגמרי מזה שבועות יותר מ-3 שבועות לפחות, ומנגד יש דיווחים אחרים שמדברים על שבוע אחד לפחות".

"אם נניח שסינוואר לא מנותק, ויש שם התקשרות בין האגף הצבאי והפוליטי כדי להשתמש בזה ככלי לחץ, ואפשר לדחות את ההסכם עד לרגע האחרון בטענה שההתקשרות עם סינוואר לא דבר פשוט, ובכך יהיה מרחב זמן כדי ללחוץ על ישראל", הוסיף.

תיעוד יחיא סינוואר במנהרות החמאס (צילום :דובר צה"ל)
הדיווח באל חדאת. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"ההנחה הנוספת, שסינוואר באמת מנותק מההנהגה הפוליטית האחראים על משא ומתן מטעם חמאס, לכן לדעתי, המצב יהיה גם גרוע, האם ההנהגה הפוליטית שמיוצגת על איסמאעיל הנייה תוכל לקחת החלטה בלי לחזור לסינוואר?", המשיך.

יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)
יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)

"מה הם הערבויות שתבטיח ליישום בפועל לפתרון והסכם למרות סירוב הנייה וסירוב סינוואר אם זה אכן יקרה, כל הדברים האלה נראים כעמומים, אבל הסיכוי הגדול ביותר שזה אחד מכלי הלחץ מצד חמאס והטענה שיש ניתוק בין סינוואר להנייה, ואני לא חושב שזה משהו מעבר", אמר לסיום.

ביירון - חברת תרגום וכתיבה