ישעיהו פוגל, אביו של ידידיה ז"ל שנהרג באסון מירון שוחח היום (חמישי) ב-103FM באשר למסקנות ועדת החקירה לאסון, שהטילו אחריות אישית על רה"מ בנימין נתניהו לנסיבות ולאירוע.

מסקנות חמורות בדו"ח מירון: אחריות אישית לנתניהו, צעדים נגד אוחנה ושבתאי | הציטוטים המלאים

לדבריו, "שמעתי בתקשורת, אני מצטער, גם אחרי קורס קריאה מהירה, 330 עמודים אני לא קורא בכמה שעות", אמר בפתח השיחה. "אני רוצה לברך את הוועדה, זו הייתה ועדה רצינית. דעתי שקודם כל צריכים ללמוד את המסקנות לעומק. אחד הכתבים אמר שכל נבחר ציבור, כל ממונה בכל מיני משרדים, צריך ללמוד את הדוח הזה. אני חותם על זה למרות שלא קראתי את כולו. יש כאן רצון לבוא ולהבין, שגם אם אתה פקיד, אם יש לך תפקיד, אם אתה מקבל משכורת, אבא שלי היה אומר שמשכורת מקבלים על אחריות".

עוד טען כי "ראש הממשלה רואה את תפקידו בשני דברים מרכזיים - כלכלה וביטחון, ולעניות דעתי בסדר הזה. גם הביטחון התפוצץ לו בשבעה באוקטובר כי גם אנשי משרדו לא חשבו על כל הדברים. אני רוצה, מקווה, מייחל, שכולם ילמדו את הדברים ולא יקרה מקרה שמישהו יבוא ויגיד 'נדבר על זה בבוקר', כשההתראות מצלצלות עכשיו".

"כמי ששילם מחיר, יש בדוח גם ניצנים של תיקון?", תהה המראיין, ופוגל הודה: "אני מתפלל שהילד הקטן שלי ידידיה, שהיה כזה תמים, היה בן אדם שהיה קל להתחבר אליו, לאהוב אותו. אני רוצה שמתוך האהבה שכולם אוהבים אחד את השני יבינו שחייבים לעשות תיקון. זו המדינה שלנו, זה אנחנו. ביבי עובד אצלנו, זו המדינה שלנו. כשמישהו מקבל מינוי זו לא המשכורת, זו קודם כל האחריות, שירגיש את זה על הכתפיים".

הרב פוגל המשיך והדגיש כי "יש חוק ויש כיוון, אפשר להצליח ולעשות דברים טובים בהתאם לחוק ובצורה טובה למען כל עם ישראל והמדינה שלנו. יש לי שישה ילדים, אנחנו מאוד אוהבים את מירון. היינו נוסעים יחד כמשפחה, וידידיה מאוד אהב את מירון. ידידיה חשב אולי להתגייס, כי קודם הוא למד בישיבה, התחיל להתייעץ, ופתאום בבת אחת הכול נקטע".

"עקרונית הייתי אמור לנסוע גם כן למירון", חשף ושיחזר: "היה לי בן נוסף שהיה במירון, הוא מצלצל אליי, מעיר אותי ואומר 'היה אסון במירון'. אני חושב שהוא בטח זז לאיזה מקום, איבד את הטלפון. מנסים לאתר, ולאט לאט אתה מבין שאתה נוסע לאבו כביר. ילד מתוק, חכם מאוד".