השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף היום (חמישי) את ראש השב"כ לשעבר נדבר ארגמן, לאחר שהאחרון טען כי הרשות הפלסטינית היא גוף שאינו מעודד טרור: "ארגמן שבוי בקונספציה אותה טיפח במו ידיו. הרשות הפלסטינית מממנת משפחות מחבלים, תומכת ברוצחים ונותנת חסות לטרור אכזרי זה עשרות שנים. האמירה כאילו הרשות איננה מעודדת טרור, וכי היא רוצה לחיות צד ישראל -  מנותקת מהמציאות והמשך ישיר של הקונספציה הישנה״.

כאמור, ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן נכח בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, ביקר את מדיניות ממשלת ישראל שבחרה לא לנקוט במתקפת פתע על ארגון הטרור חמאס. הוא הוסיף כי הוא וראשי השב"כ לאחר מכן, העלו את הנושא יותר מפעם אחת, ותקף את מדיניות הממשלה כיום.

כבר לפני כ-30 שנה: כך תכנן סינוואר את הפלישה והטבח בידיעת השב"כ
כפי שנחשף ב"מעריב": בוטל מינוי ראש מועצת יש"ע בעבר לשגריר באיטליה

על ראש ארגון הטרור חמאס, יחיא סינוואר, אמר: "סינוואר חי לצערי הרב כי מדינת ישראל החליטה שהיא לא רוצה לצאת להרפתקה בעזה. יורם כהן ראש השב"כ העלה את זה לפניי, אני כראש השב"כ העליתי את זה יותר מפעם אחת וגם רונן (בר) המשיך את הקו הזה אחריי. אם היינו פותחים במתקפת פתע על חמאס - היינו במציאות אחרת לחלוטין". ארגמן היה ראש השב"כ בין השנים 2016 ל-2021.

יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)
יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)

הוא ביקר את מדיניות הממשלה ואמר: "מדינת ישראל החליטה שהיא קונה שקט גם במחיר מאוד גבוה בעתיד. מדינת ישראל התמכרה לשקט. אם היינו פוגעים במהלך השנים מ-2003 ועד היום בהנהגת הארגון - היינו יכולים לשנות מציאות. לא עשינו את זה למרות שיכולנו לעשות את זה לא פעם ולא פעמיים. היינו יכולים לשנות מציאות בעלות הרבה יותר נמוכה מהיום".

נדב ארגמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
נדב ארגמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ארגמן המשיך והאשים: "ממשלת האסון הזאת הכשל המרכזי והיא מונעת ליצור עתיד אחר ברצועת עזה, ומונעת בעדנו מלייצר קואליציה בהובלה אמריקנית בהשתתפות המדינות הסוניות ולפעול נגד איראן. מגיע לעם ישראל שנהיה במקום אחר, אנחנו צריכים בראש ובראשונה להחליף את ממשלת האסון הזאת, אין לנו ברירה אחרת. אחרת אין מקום לאופטימיות".

מפגש קבינט המלחמה עם ראשי רשויות של עוטף עזה (צילום :איתי בית-און / לע״מ)