דובר החות'ים, המיליציה האיראנית בתימן, הודיע הבוקר (שבת) כי מספר ספינות אמריקאיות הותקפו ע"י כטב"מים וטילים בים האדום. זאת, "כתשובה לתוקפנות האמריקנית-בריטית על ארצנו", לדבריו. 

דיווח: משפחות החטופים קיבלו אות חיים מיקיריהם בשבי החמאס
חיל האוויר פעל ברפיח; חודשו התקיפות על בית החולים בח'אן יונס

עוד מסר כי המתקפה בוצעו בשני יעדים שונים. הראשון, במפרץ עדן שם הותקפה הספינה האמריקאית "PROPEL FORTUNE" ע"י מספר טילים. היעד השני לדבריו, היה לא רחוק משם, כשמספר ספינות אמריקאיות נוספות הותקפו ע"י לא פחות מ-37 מל"טים. 

חיסול האחראי הרקטי של חמאס (צילום: דובר צה"ל)

הודעת ארגון הטרור מגיעה זמן קצר לאחר הדברים שנמסרו הבוקר בנושא ע"י צבא ארה"ב. בהודעה נמסר כי הצבא סיכל מתקפה נרחבת של המיליציה האיראנית, במהלכה הופלו 15 כטב"מים. 

מתקפת המערב על החות'ים, יצאה לדרך במהלך החודש שעבר. בראשה, נעמדו ארצות הברית ובריטניה. הליל התקיפות הראשון, ב-12.1, הותקפו מטרות בתימן, כולל בסיסי אימונים ומתקני אחסון לרחפנים. כמו כן, נשמעו פיצוצים רבים בעיר הנמל חודיידה שבשליטת החות'ים. 

השתלטות החות'ים על ספינת ה-''Galaxy Leader'' (צילום: רויטרס)
השתלטות החות'ים על ספינת ה-''Galaxy Leader'' (צילום: רויטרס)

בנוסף, הגיעו דיווחים על פיצוצים חזקים שנשמעו בעיר הבירה צנעא, ובתעז, זביד, וכאמור בחודיידה. בחלק מהמקומות צויין כי במתקפה לוקחים חלק מטוסים, צוללות, מפציצים וספינות מלחמה שמשגרות עשרות טילי שיוט לעבר מטרות המיליציה האיראנית.

המתקפות הנרחבות החלו לאחר שהמיליציה האיראנית פגעה בסחר הימי בים האדום. פגיעה שהחלה לאחר תחילת המלחמה בישראל, שנפתחה עם הטבח הרצחני שביצעו מחבלי חמאס בדרום הארץ.