588 חללים נפלו מפרוץ מלחמת חרבות ברזל. צה"ל הודיע הערב (שבת) על נפילתו של רב סרן במיל' עמישר בן דוד ז"ל (43) מפקד חפ"ק מפקד עוצבת הקומנדו מהיישוב עלי, בקרב בדרום רצועת עזה. הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. דובר צה"ל הודיע גם כי קצין בעוצבת הקומנדו נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

הלב כואב: 247 חללים מאז תחילת התמרון | הפנים והשמות

ביישוב עלי פרסמו הודעת אבל: "בית היישוב עלי מודיע בצער על נפילתו של גיבור ישראל, עמישר בן דוד הי"ד, בקרב ברצועת עזה. עמישר התגורר בשכונת היובל בעלי והותיר אחריו את רעייתו שלומית וילדיהם".

עמישר בן דוד (צילום: דובר צה''ל)
עמישר בן דוד (צילום: דובר צה''ל)

שר האוצר בצלאל סמורטריץ' ממפלגת "הציונות הדתית", ספד לו בחשבון ה-X שלו: "בן דודי היקר, עמישר, גיבור ישראל נפל בקרב בעזה. גדלנו יחד. מעט יחסית בני דודים עם קשר חזק ומיוחד. "שנר" קראנו לו. חופשים, שבתות, טיולים, שמחות. איזה איש. איזה כאב. אין מילים. על האש משותף בקיץ האחרון. מי חלם שזו תהיה התמונה האחרונה. איש משפחה אהוב".

"בן היישוב קשת, התחנך בישיבה תיכונית חיספין ששכלה 8 מבוגריה, התגורר בעלי עם רעייתו שלומית וילדיהם, בוגר מכינת 'בני דוד' שאיבדה במלחמה 18 מבוגריה. הכאב הוא עצום. אבדן שלא ניתן לתאר. לרעיה, לילדים, להורים, לכל המשפחה שלנו, ולכל עם ישראל", הוסיף, ולבסוף כתב: "עמישר, בן דודי האהוב - אעשה את הכל ואפעל ככל כוחי מול כל מי שאצטרך כדי שנשמיד בעזרת השם עד תום את אויבינו ולא נעצור לרגע. מותך ומות כל לוחמינו הגיבורים לא יהיה לשווא. ה' יקום דמך".

יו"ר היישוב עלי, אריאל אלמליח, סיפר: "עמישר ואני למדנו ביחד במכינה הקדם צבאית 'בני דוד' בעלי והבשורה על נפילתו היא סכין בלב. עמישר היה לב של חסד ועזרה לזולת וכיהן שנים רבות כראש צוות המד"א של היישוב. נפילתו היא אובדן קשה ליישובנו. משתתפים בצערם של שלומית והילדים וכל משפחת בן דוד, יהיה זכרו ברוך". בן דוד הוא החלל ה-18 של מוסדות "בני דוד" מהיישוב עלי.

ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ אמר: "בכניסת השבת, קיבלנו את ההודעה המרה על נפילתו של עמישר. לב כולנו עם שלומית היקרה והילדים הרכים. עמישר התגייס בשמחת תורה ומאז כמעט לא היה בבית. הוא שירת בחפ"ק של חטיבת הקומנדו. בזכותו ובזכות חבריו הגיבורים, עם ישראל חי. בנימין כולה מחבקת ומחזקת את תושבי עלי ובייחוד את החברים בשכונת היובל. ה' יקום דמו".