אחת מהסוגיות המרכזיות אשר תופסות את הקשב של דעת הקהל העולמית ומשכך מייצרת נרטיב כנגד ישראל היא כמות ההרוגים של הבלתי מעורבים בדגש על נשים וילדים. על פי פרסומים בחו"ל ושיח מתגבר גם בישראל אין מידע מדויק באשר לכמות הנפגעים כאשר מקור המידע אשר עליו מתבססים רוב המספרים מגיע דווקא ממשרד הבריאות של חמאס.

הטענות הן כמובן לניפוח מספרים ויצירת מצג שווא כנגד ישראל שבמטרה להשחיר את שמה בעולם ולייצר את דמותה כמי שמבצעת פשעי מלחמה כנגד חפים מפשע. הבעיה מתגברת כאשר גם תומכיה של ישראל מאמצים באופן ניכר את מספרי האבדות המדווחות על ידי הפלסטינים לפחות בשני מקרים גם באמירתו של הנשיא ביידן וגם של שר ההגנה לויד אוסטין שיתפו השניים כי ההערכה שלהם עומדת על מעל 25 אלף נשים וילדים שנהרגו.

אך בדיקות של הנתונים אותם שיתפו הפלסטינים מעלים תהיות ולפחות חשש לסילוף. אחרים איתם שוחחנו הגדירו את זה כשקרי הפלסטינים ושהכל פייק ניוז. על פי בדיקת אתר טאבלט אשר עסק בסוגיה במהלך מהדורת סוף השבוע שלו טענו כי המספרים למעשה שטוענים הפלסטינים אינם אמיתיים. הם סוברים כי כאמור מרבית ההרוגים הם לוחמי חמאס. מתוך הסתכלות ממעט הנתונים הקיימים באתר המצביע על כמות ההרוגים ניתן להצביע על כשלים החל מעלייה קבועה על בסיס יומי של הגרף ללא שינוי לפי התרחשות כזו או אחרת במסגרת הלחימה. בנוסף הסברה טוענת שיהיה קשר בין כמות הנשים שנהרגו לכמות הילדים אך לא כך מוצגים הנתונים. עניין נוסף הוא הצגה של 0 או כמעט אפס בכמות הגברים שנהרגה לעומת כמות גוברת של נשים באותם תאריכים דף שאף הוא מטיל ספק בדבר הנתונים. 


כך גם לאחר הודעת חמאס שאיבד כ-6,000 מלוחמיו והדבר, איננו מסתדר עם ההצגה הגרפית של כמות ההרוגים לאורך תקופת הלחימה. אם זאת שיח נפתח בישראל סביב הסוגיה. איש התקשורת נדב אייל צייץ החשבון האיקס שלו (טוויטר לשעבר)  "לא מכיר אף בדיקה רצינית בישראל של מספרי ההרוגים הפלסטינים. שזה הנתון המרכזי העומד כטענה נגד פעולות צה"ל".

כך גם הצייצן רוק מדע אשר שיתף את דבריו של אייל הוסיף :"בתור חייל מילואים אני אומר, בטוח שישראל צריכה להשתפר ולהיזהר לא לפגוע באוכלוסייה חפה מפשע, ובטוח שצריך להיזהר מאוד לא להרוג נשים וילדים, אבל מה שהממשל בעזה מספר לעולם לעומת מה שקורה כנראה רחוק מהמציאות. מה התשובה האמיתית של נפגעים בצד הפלסטינאי? לא ידוע."