מלחמת חרבות ברזל: האלוף (מיל') יעקב עמידרור, עמית בכיר במכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון ולשעבר ראש המטה לביטחון לאומי, התראיין היום (ראשון) בערוץ 13 ופרש את משנתו על המתיחות הקיימת ברפיח כעת.

איים שהוא יירד מהמטוס: חבר הכנסת דני דנון התעמת עם נוסע בטיסה | צפו
"הפרויקט הישראלי" שעשוי לשנות את פני רצועת עזה - והחשש בחמאס

בפתח הראיון נשאל עמידרור אם ישראל עומדת לפעול ברפיח, והשיב: "קודם כל, ישראל צריכה להגיע לרפיח, אנחנו צריכים לעשות את זה אחרי שארה"ב תגיד לנו שאין עסקת חטופים, והיא צריכה לעשות את זה בעיתוי שלה, לא שהאזור יבער. לפני המבצע יהיה מבצע של הזזת אוכלוסייה  מאזור הלחימה, זה תהליך לא פשוט לאזרחים וגם לנו, חייבים להיכנס לרפיח".

"אם חמאס יתן לנו ארבעה ימים של שקט להביא עסקה טובה יותר, הייתי נותן להם, אז אם זה לא יילך, יהיה לנו יותר קל להיכנס לרפיח", המשיך. "הכי חשוב לא לאבד את הלגיטימציה האמריקאית, חמישה ימים של הפוגה נראה לי מחיר סביר כדי לא לאבד את ארה"ב".

"אני חושב שלממשל בארה"ב קשה עם העובדה שאין לנשיא שום הישג בעסקת החטופים, הם רוצים לגרום להישג שיגרום להפסקת אש, והתמונות לא מקלות עליהם בטלוויזיה אבל אני לא מכיר שום שינוי", הוסיף.

תושבים מרפיח נמלטים מבתיהם (צילום :רשתות ערביות)

בסיום הראיון אמר עמידרור: "אני חושב ברגע שניכנס לרפיח ונגיע לקו פילדלפי, אז בעצם השגנו את השלב הראשון, ואז ננקה את השטח. אף אחד בחמאס לא האמין שנגיע לשלב הזה, יש עוד נקודה במרכז שצריך לטפל בה".