מלחמת חרבות ברזל: דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התראיין הערב (ראשון) ל-Sky News Arabia ואמר, כי: "מנהיגי חמאס מסלימים את המצב בעזה" והוסיף כי לארגון הטרור יש עדיין יכולת צבאית ברפיח.

"הפרויקט הישראלי" שעשוי לשנות את פני רצועת עזה - והחשש בחמאס
ח"כ סוכות נגד מתווה הר הבית: "בחג שלנו לא התחשבו בנו, למה שנתחשב בהם?"

"יש ארבע חטיבות של חמאס ברפיח שאנחנו רוצים להרוס ולפרק", הסביר. "ניישם את תוכנית התקיפה הקרקעית על רפיח בזמן המתאים וניצור את התנאים המתאימים. המבצע הצבאי ברפיח חשוב, יש למצוא פתרון עם הקהילה הבינלאומית כדי להפוך את חלוקת הסיוע לבטוחה בצפון רצועת עזה".

תושבים מרפיח נמלטים מבתיהם (צילום :רשתות ערביות)

בתוך כך, נמשכים המגעים לעסקה למרות הפיצוץ במגעים, לאחר שראש המוסד וראש ה-CIA נפגשו בחשאי בשישי האחרון. על פי הדיווחים בכלי התקשורת האמריקאים, העסקה מבוססת על הצעת ארה"ב להפסקת אש בת שישה שבועות שעליה הסכימה ישראל בשיחות בפריז בסוף פברואר. חמאס עדיין לא סיפק כאמור תגובה רשמית לעסקה זו. בכיר ישראלי אמר ל-NBC אודות שני דברים מהותיים שבחמאס חייבים להשיב עליהם כדי להתקדם, רשימה של חטופים שנותרו בחיים, וכן תשובה לגבי מספר האסירים שישוחררו בתמורה לכל חטוף.

כמו כן, בחמאס התייחסו למידע בנוגע לחטופים, ואמרו כי לא יימסרו פרטים אודות גורלם "ללא מחיר גדול". זאת, לאחר שישראל הודיעה כי לא תקיים סבב נוסף של שיחות ללא שארגון הטרור יציג את רשימת החטופים שנמצאים בין החיים.