סא"ל במיל' אלון אביתר, מומחה לזירה הפלסטינית, שוחח הבוקר (שני) ב-103FM והתייחס למתיחות הביטחונית בצל חודש הרמדאן.

מערכת הביטחון ערוכה לקראת הרמדאן? "טיפול לא נכון יכול לדרדר את האזור משמעותית"

לשאלה האם מערכת הביטחון הישראלית ערוכה לקראת הרמדאן, השיב כי "טיפול לא נכון יכול לדרדר את האזור משמעותית".

לדבריו, "רוב רובו של החודש מבחינת המוסלמים - מקיימים את מצוות החודש הזה, יש קבוצה קטנה של פרובוקטורים שישראל יודעת לשים עליהם את היד. ישראל חייבת להחליט החלטות וליישם אותן בצורה מיושמת ושקולה. אני רואה ברשתות הסתה וניסיון של חמאס להפוך את החודש הזה למה שהיה פה בשומר החומות, לחודש שמהווה מבחינתם מנוף לחץ גדול על ישראל".

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "ישראל חייבת למצוא את האיזונים הנכונים. הכדור בידינו, המבחן אצלנו, לא להפוך את האירוע הזה למדורה. צריך לשים את היד מיד ובאופן כירורגי על מי שמנסה, ויהיו כאן, ליצור את אותן פרובוקציות. זה יכול להתחיל מקריאות תמיכה במוחמד דף, ויעבור דרך הצבת דגלי חמאס בהר הבית. אני חושב שההחלטה כפי שהתקבלה על פי רה"מ בימים האחרונים היא נכונה בסופו של דבר". 

לפי אביתר, "צריך לזכור שהמשטרה אמנם כפופה לבן גביר, אבל לא צריך יותר מדי בכדי ליצור כאן סדרה של הבערות. מספיק חיכוך אחד אלים, יזום. חייבת להיות רגולציה של רה"מ ושר הביטחון, אחרת אנחנו עלולים להידרדר מהר למה שאנחנו חושבים". 

על תמרון ברפיח, הדגיש: "אני חושב שהרמדאן הוא לא הסיפור המרכזי למרות שקל לנו לחבר אותו. המבצע ברפיח מתמהמה בכוונת מכוון על ידי הדרג המדיני, הדרג הצבאי כמו שאני מבין מוכן לפקודה. יש תוכנית. זה מנוף לחץ לכאן ולכאן, בינתיים לגבי העסקה, יש יותר מדי סלעי מחלוקת גדולים. אלה באמת ניסיונות ישראלים שלא יצליחו למצוא גורמי לחץ ברצועת עזה. נגיע, אם נרצה או לא נרצה, לרשות הפלסטינית". 


סייעה להכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM