מנכ"ל "תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל" ומי שכיהן בעבר כסגן ראש המל"ל, אל"מ איתמר יער, התייחס הבוקר (שני) בשיחה עם יואב מינץ לירי של עשרות רקטות לעבר יישובי הגליל אתמול.

לאחר התקיפה במרכז הרצועה: בחמאס בודקים האם מרוואן עיסא חוסל | תיעוד הזירה

"צה"ל לא רק מגיב, הוא משנה את הדברים. היכולות של חיזבאללה מוגבלות, ורואים שיש פחות ופחות ירי נ"ט. גם היורים וגם המפקדות הלכו צפונה בגלל הפעילות של צה"ל", הסביר בפתח דבריו. 

באשר למה שצפוי להתרחש בחודשים הקרובים, אמר: "הסיטואציה בצפון בעייתית ואני לא חושב שיש לזה פתרון קל. האלטרנטיבה היא לצאת למבצע גדול בצפון כשישראל תחליט. אני לא חושב שמישהו יודע להגיד מתי, אבל אנחנו מתקרבים לפעולה מהסוג הזה". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אנחנו מתקרבים לפעולה יותר נחושה או מסביבית?
"בטוח שאנחנו מתקרבים, השאלה היא כמה ומתי. זה לא שיש החלטה ולא מפרסמים אותה. ההתלבטות היא גדולה. אין פה תשובת בית ספר, זו דילמה קשה. תושבי הצפון צריכים לגלות קצת סבלנות, ואני לא אומר את זה כנזיפה, אלא כניתוח אמיתי של המציאות".

כשנשאל על ההיערכות לקראת הרמדאן, אמר: "נראה שההיערכות המסיבית של גורמי הביטחון לרמדאן משפיעה מאוד על השטח. נראה שאנחנו מצליחים לבלום פעולות של קיצונים. יש אלפי עצורים, ואני מניח שיהיו פעולות, זה חודש מלא אתגרים. הרמדאן הוא רק אירוע אחד, עלולים להיות מטענים, מחבלים מתאבדים ואפילו יותר מזה".