האם בכיר חמאס, מרוואן עיסא, חוסל בתקיפה ישראלית במרכז רצועת עזה? על פי דיווחים הבוקר (שני) בתקשורת הפלסטינית, בארגון הטרור חוששים לחייו של עיסא ובודקים מה עלה בגורלו. התקיפה הישראלית במחנה נוסיראת שבמרכז רצועת עזה, בוצעה בלילה שבין שבת לראשון, ומדובר ככל הנראה בניסיון לחסר את הבכיר. 

בתוך כך, המזרחן אל"מ (מיל') ד"ר משה אלעד מהמכללה האקדמית גליל מערבי, לשעבר ראש התיאום הבטחוני ומושל ג'נין ובית לחם, שוחח עם 'מעריב' וסיפר מי הוא הבכיר, ועד כמה חיסולו יהיה משמעותי לארגון.

"מפקד העל של גדודי עז א דין אל קסאם (הזרוע הצבאית של החמאס) היה חבר בקבוצת סוד מצומצמת שתיכננו את טבח ה-7 באוקטובר. עיסא ידוע כאחד מהמחבלים האכזריים בארגון החמאס, אשר במהלך השנים הוציא לפועל שורת פיגועים קטלניים בעורף הישראלי. בדומה למפקדו מוחמד דף, עיסא היה מוכר בקרב אנשי ביון בעולם כ"איש צללים" שממעט להיחשף או להופיע באירועים פומביים, אך היה מבוקש במדינות רבות בעולם".

"חמשת תקופות מאסרו של עיסא בישראל הוסיפו למוניטין שרכש בחברה הפלסטינית. בדצמבר האחרון נהרג בנו מוחמד בהפצצה ישראלית ארוע שגרם לו להחריף את מאבקו ולהוות סמן ניצי בצמרת חמאס שמתנגד לכל הסכם. קו תקיף זה בא לידי ביטוי רק לפני מספר ימים כאשר במהלך ראיון לקראת חודש הרמאדן עיסא הביע הצהרות קיצוניות וקרא לחמאס להמשיך בלחימה".

"ככל שיעד החיסול במחנה הפליטים נוסיראת היה מרואן עיסא, הרי שזה החיסול הממוקד האיכותי ביותר מאז תחילת המערכה בעזה. מותו של עיסא יגרום לסדק משמעותי בצמרת החמאס בעזה ויחליש את האחיזה והשליטה הצבאית של הארגון להמשך המערכה, בפרט במחנות המרכז", הוסיף.

בנוסף, שוחחנו עם האלוף במיל' עמוס גלעד, לשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

"האיש הזה הוא אחד משלושת צמרת המוחות השטניים של חמאס. בעל ותק מלא בארגון הרצחני, שלישי בצמרת הארגון, מתחת למוחמד דף ויחיא סינוואר", סופר לנו על ידי גלעד. "במשך שנים הנהיגו כצמרת אידאולוגיה של שנאה, בעצם ישמו בפועל את כל מה שחווינו במתקפה הרצחנית. החזון התממש, להצית מלחמה ולהשמיד, כל הזוועות שעשו לנשים וילדים, זה אסטרטגיה".

"מרואן עיסא ביחד עם שלוש המפלצות של צמרת חמאס היה צריך להיפגע, אך הפגיעה בו היא לא תשנה את המצב, לא תביא לשינוי מהותי ולא תחזיר חטופים", המשיך גלעד, "אבל יש חשיבות רבה שאחד מהשלושה שאין להם תחליף יפגע. תמיד אפשרי למצוא מחליף עיסא, אבל חשוב לזכור כי השלושה עבדו עד כה כדבוקה ולכן הפגיעה היא קריטית. הפגיעה היא בעיקר מורלית, גורמת לערעור בתחושת הביטחון של סינוואר ואולי להעביר את המסר שאפשר להגיע גם אליו".

"חשוב לזכור ולא לשכוח יש 2 סמלים מרכזיים הם דף וסינוואר", הוסיף גלעד, ומסיים את דבריו במשפט המצביע על עמדתם המרכזית בארגון חמאס.