המתיחות ביחסים בין ארצות הברית וישראל עלתה שלב בחודשים האחרונים, בעיצומה של המלחמה בעזה. וושינגטון הודיעה כי היא אינה מרוצה מכמות הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועת עזה, וממספר האזרחים שנהרגו. על כך, שלמה גנור, לשעבר מנהל הטלוויזיה בערבית בערוץ הראשון, שוחח עם רשת "אל-חדת'" הסעודית.

בפתח הריאיון, נשאל גנור: "הנאום התפתח להיות כביקורת חדה, להאשים, לגנות, הטלת אחריות על חלק מההליכים, אבל הפגישה אתמול הייתה בו ביקורת חדה, והאיש תיאר את נתניהו, נדמה שהוא מעביר מסר לרחוב הישראלי, שהוא פוגע בישראל בהתנהגות שלו, האם אתה לא חושב שעם ההתפתחות הזאת יש לעצור כאן ועכשיו?".

גנור השיב: "כן לדעתי זוהי עליית מדרגה מצד האמריקנים שמתגברת עם הזמן, אם זה לגבי העמדות הפוליטיות של נתניהו וגם לגבי ההליכים האמריקנים שבשטח, שזה מתבטא בצעדים האחרונים בהחלט האמריקנים להקים נמל ברצועת עזה והגשת הסיוע, ולמרות אי הימצאות הכוחות האמריקאים בפועל ברצועת עזה, אך ההחלטה הזאת נחוצה וזאת לאחר הפקת הלקחים, כלומר החלטה זו מונעת מישראל לבצע הליך צבאי ברצועת עזה, ומחייבת את ישראל לפעול לשמירת האזרחים ברצועת עזה".

לאחר מכן, נשאל "לדעתך על מה עוד מעיד ההליך הזה? האם וושינגטון התחילה להרגיש בפועל מה שמתחרש ברצועת עזה? ללא קשר לנתניהו וממשלתו וההתנהלות שלו ופעולותיו בתוך הרצועה?". גנור השיב: "לדעתי ומסיבות פנימיות, ההנהגה האמריקאית התחילה להתרחק מההסכמה שהיה תקפה במשך 5 החודשים האחרונים בעניין המטרות של המלחמה הזאת, והסימפטיה של ההנהגה האמריקאית עם מטרות ישראל, כלומר בסוגיית החטופים וגם פירוק תאי הטרור של חמאס, לדעתי ההליך האמריקאי האחרון לטובת סינוואר, ולכן הלחצים האמריקנים על ישראל היא לטובתו, דבר שגרם לו להיות איתן בעמדתו בהתקדמות של המשא ומתן בעניין החטופים, זה גם נראה כתוצאות שליליות בעיני ישראל בגלל ההתקדמות השלילית של האמריקאים כלפי ישראל". 

ביירון - חברת תרגום וכתיבה