הממשלה הבטיחה אמנם להילחם ביד קשה באלימות במגזר הערבי, אך מספר מקרי הרצח ממשיך לעלות, כשרק בימים האחרונים נרצחו חמישה בני אדם. במקביל, במגזר מותחים ביקורת חריפה על השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שלטענתם אינו מתפקד, ולוקה בתפקודו. בתוך כך, בליל אמש נשמעו בלקיה שבנגב ירי כבד מאוד, מנשק צה"לי, בקולות שנשמעו יותר משעתיים. תושב האזור שמאס מכך, שלח הודעה לשר - וכך הוא הגיב.

בתמונת הצ'אט שפרסם העיתונאי אסף פוזיילוב בכאן 11, התושב מבקש מהשר להזניק מסוק לאוויר "ירי מטורף בלתי פוסק, תתעוררו כבר". השר השיב לו: "אני לא הולך לישון מוקדם כל כך... אם לקיה זה ליד כרמיאל, אז מפקד המחוז באזור". התושב השיב: "לקיה זה בנגב, ליד כרמית-מיתר, צומת שוקת".

השר מצדו כתב שאינו מכיר את האירוע ושאל את האזרח עם דיווח למוקד 100 של המשטרה. "דיווחנו לפני שעה כמעט, התחיל בחצות ועדיין נמשך", כתב האזרח. בן גביר מצדו כתב: "בטח בכלל הבחירות, אבל זה ודאי לא מצדיק".

השר לביטחון לאומי התייחס לאירוע בלקיה וצייץ בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר): "בישוב לקייה פתחו אמש את חודש הרמדאן בצרורות ירי בלתי פוסקות, בניגוד לרמדאנים הקודמים המשטרה נכנסה עם כוחות גדולים ועצרו במהירות את "החגיגה". יש עוד מה לשפר, אבל ללא ספק פעילות המשטרה אמש חשובה ותורמת רבות במאבק להחזרת המשילות. משבח את ממ"ז דרום ניצב אמיר כהן שפעל יחד עם שוטרי המחוז במהלך כל הלילה נגד אותם פורעי חוק. מה שהיה לא יהיה!".