בחמאס עדיין בוחנים האם מס' 3 בארגון הטרור, מרוואן עיסא, חוסל בתקיפת צה"ל בנוסיראת שבמרכז רצועת עזה. על פי דיווח של רועי שרון ב"כאן 11", נוסיראת אותר בתשתית תת קרקעית במחנה הפליטים, ולפי האינדיקציות המודיעיניות שיש בידי ישראל - לא היו חטופים במקום.

לאחר התקיפה במרכז הרצועה: בחמאס בודקים האם מרוואן עיסא חוסל | תיעוד הזירה

 בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט העביר מסר עמום לאור הדיווחים ואמר כי "יש הצלחות, כולל ביממות האחרונות ויהיו עוד הצלחות - הפעולה עקבית והולכת בכיוון המתאים. יחד עם זאת, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שייתכן ויהיו לפנינו אתגרים נוספים - הראשון שבהם בצפון, על כל המשמעויות שלו״.

גם נתניהו רמז לחיסולו של אבו אלבראא' ואמר כי "אנחנו בדרך לניצחון המוחלט. בדרך לניצחון הזה, חיסלנו כבר את מספר 4 בחמאס. 3, 2, ו-1 בדרך. כולם בני מוות, אנחנו נגיע לכולם".

נתניהו רומז לחיסול עיסא (צילום :דוברות רה"מ)

"לחיסול יהיה השפעה גדולה על המשך הלחימה"

עדי כרמי, בכיר בשב"כ לשעבר, שוחח עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM ואמר כי "החיסול הוא אחד כזה שיורד מרשימת היעדים יהווה השפעה גדולה על המשך הלחימה".

"אין ספק שאם אחד כזה מחזיר את נשמתו, בכי רכ"כ בחמאס שעומד מאחורי כל התכניות, יד ימינו של מוחמד דף, אין ספק שזה הישג וזה גם ישפיע על הסרת האיום והנטרול של חמאס ברצועת עזה. מוחמד דף הוא המיתוס מוגדר כראש הזרוע הצבאית, יעד לחיסול ומדינת ישראל גם פגעה בו אבל מי שהיה יד ימינו, המוח הוא מרוואן עיסא, הוא בנה את החמאס הצבאי, ואחד כזה שיורד מרשימת היעדים יהווה השפעה גדולה על המשך הלחימה", אמר.

על מעצר חוליית הטרור שנחשפה בדרכה לפיגוע בצפון: "אזרחים ישראלים, ערבים ישראלים שהתארגנו לפיגוע עם אמל"ח, מתארגנים ואוספים מידע, יצרו קשר עם ארגוני טרור, זה משמעותי כי הם אזרחים ישראלים, הם יכולים להגיע ממקום למקום ביתר קלות, הם לא כמו תושבי איו"ש לדוגמא. מתחילת המלחמה נעצרו מעל 80 ערבים ישראלים שעסקו בטרור וזה בדיוק הייעוד של השב"כ לסכל לפני שהפיגוע יוצא לפועל. וכן חשוב לציין שהרבה ערביי ישראל גילו סולידריות, הרבה לחמו גם או נפצעו. אנחנו נפגע בכל מי שירים ראש בכוונה לעשות פיגועים. אם הפיגועים האלה היו יוצאים לפועל היו נפגעים רבים ומערכת הביטחון מתוחה בכיוונים רבים וחבל שאנחנו צריכים לסכל פיגועים מאזרחים ישראלים, צריך להוקיע את זה".

ראש אמ״ן לשעבר, האלוף במיל׳ תמיר היימן, אמר על ניסיון החיסול של מרוואן עיסא: ״הוא היה שר הביטחון של חמאס והמוח האסטרטגי. היה בן שיח קרוב של סינוואר והצליח במידה רבה לשלוט בתזזיתיות הנפשית של סינוואר. כחבר טוב של דף היה הגורם שמחבר בין סינוואר לדף״.