המחבל מוחמד ג'אבר מג'נין חוסל הערב (שני) בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ בכפר זיתא, צפונית-מזרחית לטול כרם. המחבל היה בדרכו לשטח ישראל לביצוע פיגוע גדול בטווח הזמן המיידי - כשעליו נשק ומטען מוכן להפעלה.

גורם בכיר ביטחוני הוסיף כי הפיגוע תוכנן לביצוע בלב ישראל. ייתכן שמדובר בעיר גדולה במרכז הארץ. דובר צה"ל התייחס גם הוא לחיסול ואמר: "נמשיך לסכל את הטרור בכל מקום ביהודה ושומרון ובכל הגבולות. במקום לאפשר רמדאן עם הפסקת אש הומניטרית, חמאס בחר במודע אחרת. חמאס מנסה להבעיר את השטח, בין היתר באמצעות שימוש בתעמולה שקרית והסתה, בדגש על הרשתות החברתיות.  ביומיים האחרונים חיסלנו חוליות טרור ביהודה ושומרון".

מדיווחים פלסטינים עולה כי כוח מסתערבים ניסה לעצור אותו בסופרמרקט בכפר, אלא שבמהלך המעצר הוא שלף אקדח וחוסל. במקביל, התפתחה במקום הפרת סדר. לא דווח על נפגעים לכוחותינו. 

אמש לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב השלימו מבצע לסיכול טרור בכפר נור א-שמס ובטולכרם. במסגרת המבצע, חשפו כוחות הנדסה מטענים שהוטמנו מתחת לצירים במטרה לפגוע בכוחותינו. מבצע נוסף לסיכול טרור באותו האזור התקיים לפני יומיים, בו הושמדו מטענים נוספים. בקלקיליה עצרו הלוחמים מבוקש והחרימו נשק ושבעה מטעני צינור שהיו ברכבו של מחבל שירה לעבר הכוחות במהלך הפעילות. בנוסף הוחרמו כ-150,000 ש"ח כספי טרור.

בכפר ואדי סימן עצרו הלוחמים שלושה מבוקשים ואיתרו מספר בקבוקי תבערה. בכפר מזרע אנובני עצרו הכוחות חמישה מבוקשים נוספים. סך הכל נעצרו אמש 20 מבוקשים שהועברו יחד עם אמצעי הלחימה שהוחרמו להמשך טיפול כוחות הביטחון. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,500 מבוקשים ברחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. מעל 1,500 מהם משויכים לחמאס.