במערכת הביטחון ממשיכים לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות בגזרה הצפונית, ובינתיים בקואליציה מעלים את רף האיומים על חיזבאללה. לאחר ששר הביטחון יואב גלנט הזהיר כי "שעון החול עומד להתהפך", ח"כ משה פסל (הליכוד) אמר בשיחה עם גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM, כי "במלחמה הבאה יכול להיות שלבנון תושמד". בתוך כך, יו"ר המל"ל לשעבר וסגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף במיל' עוזי דיין, הזהיר בשיחה עם גדי נס כי "אנחנו צריכים להיות מוכנים להתקפה רקטית של החיזבאללה על חצי מדינת ישראל".

דיפלומטים אירופים באזהרה חמורה לחיזבאללה: "ישראל נערכת למלחמה בלבנון"

דיין התייחס בפתח דבריו למטח הטילים לעבר יישובי הגבול, ואמר: "זה פוגע לאורך זמן בהרתעה הישראלית. הם מבינים שעד רמה מסוימת הם יכולים לעשות ולא יירו על מקומות מיושבים".

הוא הסביר כי "בצפון כל יום מופרת הריבונות שלנו, התושבים לא חוזרים ליישוביהם. מה שצריך לעשות, אם היינו מדברים לפני חודש זה היה צריך להיות במקביל, אבל עכשיו צריך לתת קדימות למה שקורה בעזה ואח"כ לעבור לביירות. אי אפשר להגיד שאנחנו מותקפים ולא עושים". 

דיין סבור כי "תגובה חריפה בלבנון משמעותה לפגוע בתשתיות לאומיות ומקורות אנרגיה. צריך לתקוף באופן יותר חריף את לבנון בכלל וחיזבאללה בפרט, וזה לא במקום לפרוש את צה"ל מצפון ליישובים ולייצר רצועת מוות".

עם זאת, חזר והדגיש כי "צריך לחכות לסיום ברפיח ולאחר מכן לעשות את זה. תשים לב שדווקא היישובים שלא פונו לא מותקפים. אני לא בטוח שההחלטה לפנות הייתה נכונה. הביטחון היחידי כרגע הוא פריסה של צה"ל בין היישובים לחיזבאללה ורצועת מוות עד אחרי הליטני, וזה יצטרך לקרות בדירוג עד אחרי ההכרעה בעזה. אנחנו צריכים להיות מוכנים להתקפה רקטית של החיזבאללה על חצי מדינת ישראל".

חבר הכנסת פסל (הליכוד) אמר בהקשר זה כי "אם יש שיקולים טקטיים שעוד שבוע או שבועיים נוכל להיות במצב יותר טוב צריך לקבל אותם. בתמונה האסטרטגית מדינת ישראל לא יכולה לקבל את המצב הזה. צריך לקחת בחשבון שהמלחמה בצפון לא תהיה טיול ויכול להיות שלבנון תושמד, אבל גם בישראל יהיה נזק לא קטן בנפש וברכוש. לא תהיה ברירה אלא לשנות את המצב. אם יכול להיות שעוד שלושה שבועות יסתיים ניסוי בקרן לייזר מיוחדת או כל מיני דברים שישנו את המצב בעורף אז צריך לנשוך שפתיים ולחכות. אני לא חושב שיש מישהו שאומר שצריך להמתין ולחכות ואולי נימנע מעימות ונמשיך עם המצב. ברור שלא נסבול את המצב עוד הרבה זמן. אני אגיד לרמטכ"ל האם ההכנות יהיו שבועיים או ארבעה? ברור שלא תהיה ברירה אלא לפעול בצפון. במלחמה בצפון מבחינה כלכלית ישראל תספוג נזקים של קרוב לטריליון שקל".

"אנחנו במצב לא פשוט", הודה, "אבל בסוף אין כוח כמו הכוח של האין ברירה ואין לנו לאן ללכת. אנחנו לפני פורים, במצב שבאמת יש אנשים שרוצים להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים כמו עם היטלר וכמו עם המן הרשע, בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו. אבל אנחנו נישאר פה ונישאר חזקים".