אלוף במיל' גיורא איילנד, לשעבר ראש אגף מבצעים וראש המועצה לביטחון לאומי, התראיין היום (שלישי) בתוכניתה של ליאת רון ב-104.5FM, והתייחס למציאות הביטחונית בצפון, התקיפה החריגה בבעלבכ, וכן מטחי הטילים שנורו הבוקר מלבנון.

דיפלומטים אירופים באזהרה חמורה לחיזבאללה: "ישראל נערכת למלחמה בלבנון"
ראש המל"ל לשעבר מזהיר: "צריך להיערך למתקפה רקטית על חצי מדינה"

"זו לא מלחמה מלאה, אין ספק שיש פה תהליך איטי אבל די קבוע של הסלמה, זה בא לידי ביטוי מבחינת חיזבאללה בעיקר בכמות, הוא יורה יותר ולאזורים נוספים אבל רוב הירי שלו לא מאוד אפקטיבי. צה"ל הרבה יותר אפקטיבי, אנחנו יורים לבעלבכ, כפר פעם שנייה שזה המקום השני בחשיבותו לשיעים אחרי ביירות".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"חיזבאללה מבחינה טקטית משלם מחירים הרבה יותר גבוהים, הוא כמובן לא מודה בזה ויש שם די מצוקה", הוסיף, "חיזבאללה היה מעוניין שנגיע להפסקת אש בדרום או לסיום המלחמה, הוא לא מעוניין בהמשך ההתקשות איתנו אבל הוא מחוייב למשפט שאמר מזמן, שכל עוד יש בדרום מלחמה הוא ילחם גם".

הפגנת תמיכה בחיזבאללה (צילום: REUTERS/Hassan Abdallah)
הפגנת תמיכה בחיזבאללה (צילום: REUTERS/Hassan Abdallah)

לאחר מכן אמר כי "המלחמה בדרום היא לא רק תוצאתית, אנחנו יכולים גם לקבוע אותה. בכל העולם מחמאס ועד מצרים וביידן כולם ישמחו שנגיד שאנחנו מסיימים את המלחמה. אבל רק ישראל תחליט מתי נגמרת המלחמה בדרום. האפשרות האחת היא להגיד שהמציאות רעה אבל הנזקים ניתנים להכלה ומספר הנפגעים בלחימה עם חיזבאללה הוא יחסית קטן ונחכה לראות אם יש הפסקת אש בדרום או לא, אם תהיה עסקת חטופים, או לחכות עוד חודשיים-שלושה".

"יש גם אפשרות להגיע להסדר עם חיזבאללה שיאפשר לנו בסופו של דבר להחזיר את התושבים בביטחון לבתיהם - הסיכוי להסדר כזה הוא בערך 30%, זה מעט אבל זה לא זניח. אפשרות שנייה היא שאין לנו יכולת וסבלנות להישאר במצב הזה ולכן בוא נצא למלחמה כאן ועכשיו. הדילמה קיימת ונידונה במערכות הגבוהות. זה מתח שהוא מאוד גדול", הבהיר.

"אפשרות שלישית שלא מתייחסים אליה וזה מדאיג שאם נגיע למערכה בצפון בעקבות סיבה כזו או אחרת - מה הבעיה? היא עם האמריקאים", ציין, "הם לא רוצים בכלל מלחמה בלבנון. נגיד שיא מתיחות שיהיה בלתי נמנע והם יבינו, הם יגידו לנו להילחם רק נגד חיזבאללה, זה מתכון לתבוסה ישראלית".

לסיום הזהיר כי "ישראל לא יודעת לנצח את חיזבאללה אלא את מדינת לבנון, על ידי פגיעה אנושה בתשתיות הלבנוניות ובביירות שהיא מרכז החיים. זה יהיה אסון כי יגידו לחיזבאללה 'למה הבאת אסון כזה עלינו בגלל עזתי אחד שקוראים לו סינוואר'. הדיון היום על איזה מלחמה תהיה בצפון לא מתקיים, וכשהוא לא מתקיים אנחנו בבעיה ועלולים להילחם עם יד אחת קשורה".