צה"ל ביצע היום (שלישי) תקיפות נוספות במרחב בעלבכ שבצפון לבנון. בתקשורת הלבנונית דווח על שני הרוגים ועשרה פצועים. "מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שתי מפקדות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בעלבכ שבעומק לבנון. באתרים אלו אוחסנו אמצעים משמעותיים המשמשים את הארגון בהיבטי התעצמות באמל"ח. התקיפות בוצעו בתגובה לשיגורים שביצע ארגון הטרור חיזבאללה לעבר צפון הארץ הבוקר", נמסר בהודעת דובר צה"ל. בכיר בחיזבאללה איים בתגובה: "ישראל עברה את הגבול".

תקיפה בבעלבכ (צילום :רשתות ערביות)

בנוסף, רשת אל-ערביה הסעודית דיווחה כי בעקבות התקיפה הישראלית בבלעבכ שבעומק לבנון, נפגעו יכולות אוויריות של ארגון הטרור חיזבאללה, ועולה כי מחסני המל"טים המתקדמים של הארגון נפגעו.  שני מקורות ביטחוניים לבנוניים ומושל בעלבכ שבצפון מזרח לבנון, מסרו כי לפחות פעיל חיזבאללה אחד נהרג ו-10 נוספים נפצעו.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: ״גלנט, הצבא באחריות שלך. למה אתה מחכה? יותר מ-100 טילים, 100 שיגורים על מדינת ישראל ואתה יושב בשקט? תפסיק לשחרר סירטוני אבו-עלי ובוא נתחיל להגיב, לתקוף, מלחמה - עכשיו״.

"נסראללה לא מודה, חיזבאללה במצוקה - הם רוצים הפסקת אש"
דיפלומטים אירופים באזהרה לחיזבאללה: "ישראל נערכת למלחמה בלבנון"

דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, אמר כי שני מתחמים שהותקפו היו שייכים לחיזבאללה לאחר שהארגון תכנן תקיפות שונות נוספות לעבר שטח ישראל. כמו כן, ציין אדרעי כי "התקיפות הגיעו בתגובה להפעלת היכולות האוויריות של חיזבאללה לעבר רמת הגולן במהלך הימים האחרונים".

הבוקר, שוגרו מלבנון לפחות 100 שיגורים לעבר הגליל העליון ורמת הגולן, ומדובר במטח הכבד ביותר לצפון מתחילת המלחמה. ייתכן כי אותו מטח נורה בתגובה לתקיפה בבלבעכ. 

אזור התקיפה בעומק לבנון (צילום :רשתות ערביות)

כזכור, בסוף פברואר הייתה תקיפה נוספת בעיר הצפונית בלבנון, כאשר מקור ביטחוני לבנוני אמר לרויטרס כי עד כה התקיפות היו ברובן באזור הגבול הדרומי של לבנון, אך בזמן האחרון הן נעו צפונה.