לאחר תקיפת צה"ל אתמול בעומק לבנון, היום (שלישי) נחשפים פרטים חדשים בנוגע לתוצאותיה. זאת, על פי מכון מחקר עלמא, לאתגרי הביטחון של ישראל בצפון. ״אתמול, סביב השעה 22:30 בוצעה תקיפה ישראלית כנגד מספר מטרות באזור העיר בעלבכ בבקאע במזרח לבנון. על פי צה"ל, התקיפה כוונה למטרות הקשורות ליחידה האווירית של חיזבאללה. זאת בתגובה לרצף שיגורי כטבמי"ם נגד ישראל בימים האחרונים", נכתב. 

מיד לאחר ההודעה של הגרי על ההישגים בצפון, הוא קיבל את הבשורה מהתושבים
בעקבות חשיפת מעריב: בג"ץ ידון בסערת פרס ישראל

במכון ביקשו לשים לב לפעילות שהתבצעה במקום: "תשומת לב לפאנלים הסולריים הרבים על גג המבנה שהותקף. אומנם מראה נפוץ בבקאע, אך ככל הנראה הפעילות במבנה הזה דרשה אספקה של כמות חשמל באופן עצמאי וסדיר".  

התקיפה החריגה בעומק לבנון (צילום :רשתות ערביות)

עוד הוסיפו: "זוהי הפעם השנייה שמתבצעת תקיפה באיזור הזה, כ-100 ק"מ בעומק לבנון, תקיפה שנחשבת חריגה יחסית. באיזור הבקאע פרוסים נכסים אסטרטגיים של חזבאללה, כמו המטרות של היחידה האווירית וכמו למשל נכסים השייכים ליחידת הטילים ארוכי הטווח של חזבאללה. אזור הבקאע משמש גם כעורף לוגיסטי של חיזבאללה. בהקשר היחידה האווירית מוכרים לנו שלושה מנחתים בבקאע המשמשים לתפעול כטבמי"ם.

תקיפה בעומק לבנון  (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בעומק לבנון (צילום: רשתות ערביות)

שתי משוואות באו לידי ביטוי - הראשונה, משוואה ישראלית, לפיה, שיגור כטבמי"ם לעבר ישראל יביא לפגיעה במערך האווירי של חיזבאללה.
השנייה, משוואה של חיזבאללה ולפיה ככל שישראל פגעה יותר כואב, כך התגובה של חזבאללה תהיה יותר עוצמתית. להערכתנו, המטחים הכבדים שנורו הבוקר לעבר הגולן, מעידים על כך״.