לוחמי מג"ב נטרלו הלילה (רביעי) חמישה פלסטינים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר כביש 436, בין שכונת רמות לגבעת זאב בירושלים, וסיכנו את חיי משתמשי הכביש. לפי דיווחים פלסטינים, נקבע מותם של שניים מהם.

הפרות סדר אלימות במחנה הפליטים שועפאט; חשוד נורה לאחר שירה זיקוקים
ניסיון פיגוע ביישוב גבעת רונן הסמוך לשכם, אין נפגעים

פקד מג"ב, ניצב יצחק בריק, ללוחמים שנטרלו את השלכת בקבוקי התבערה: "לא פשוט לשכב במארב לילה אחרי לילה, בסופו של דבר זה משתלם. באים לפגוע בנו ואתם עשיתם בדיוק את מה שמוטל עליכם כלוחמי מג"ב וניטרלתם אותם. עשיתם עבודה מצוינת, אנחנו נמצאים בתקופה רגישה, פעלתם בדיוק כפי שמצופה מכם, יישר כוח".

בקבוקי תבערה שנמצאו ברשות פלסטינים שיידו בקת''בים בכביש 436 (צילום: דוברות המשטרה)
בקבוקי תבערה שנמצאו ברשות פלסטינים שיידו בקת''בים בכביש 436 (צילום: דוברות המשטרה)

מוקדם יותר הלילה, התרחשה הפרת סדר אלימה במחנה הפליטים שועפאט שבירושלים שכללה יידוי בקבוקי תבערה וירי זיקוקים בכינון ישיר לכיוון כוחות הביטחון. במהלך האירוע, בוצע ירי בודד על ידי לוחם מג"ב לעבר חשוד שסיכן את הכוחות בעת שירה לעברם זיקוקים. החשוד נתפס, נעצר ופונה לקבלת טיפול רפואי. 

בעקבות הפרת סדר אלימה שהייתה במקום גם אמש וכללה יידוי בקבוקי תבערה וזריקת מטען לעבר כוחות הביטחון הפועלים באזור, הוצבו כוחות מג"ב מתוגברים וסמויים, לנטרול מפגעים ומניעת הפרות הסדר אלימות במקום. הפרת הסדר פוזרה ע״י כוחות הביטחון ואין נפגעים לכוחותיו. 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: ״מגבה את לוחמי מג״ב שפועלים בשעה זו ומסכנים חייהם כעת מול עשרות פורעים ערבים בעיסאוויה. אני מצדיע ללוחם שהרג את המחבל שניסה לירות לעברו ולעבר הכוחות זיקוקים - כך בדיוק צריך לפעול נגד מחבלים - בנחישות ובדייקנות״.