ביום השלישי של הרמדאן: פיגוע דקירה אירע הבוקר (רביעי) במחסום המנהרות סמוך לירושלים, המחבל, בן 15 שהגיע מהקו האדום וככל הנראה רכוב על אופניים חשמליים, נוטרל בירי על ידי כוחות מג"ב עוטף ירושלים. שני אנשי ביטחון, גבר כבן 25 וצעירה בת 19 נפצעו באורח קל-בינוני עם פצעי דקירה בגופם ופונו לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם. כוחות משטרה גדולים נמצאים בזירה, פתחו בחקירה ובסריקות נרחבות בניסיון לבדוק האם קיים בזירה מחבל נוסף או סייען.

פירוק המחנה הממלכתי: האם ההימור של סער ישתלם לו? | בן כספית
"ישראל הופכת לרדיואקטיבית": ביקורת חריפה על תכנית המלחמה של נתניהו בעזה

בהמשך, כוחות הביטחון יבצעו מיפוי של ביתו של המחבל, יתחקרו אנשי משפחה וקרובים לראות האם מישהו ידע על הכוונות שלו, ולאחר מכן בהתאם לצו, יבצעו את הריסת בית המחבל. מפכ"ל המשטרה הגיע לזירה. כוחות גדולים של לוחמי מג"ב ושוטרי מחוז ירושלים פועלים במעבר.

דובר צה״ל: "לוחם מעברים של גדוד ארז ומאבטח אזרחי נטרלו את המחבל. לוחמת צה"ל שהייתה במקום נפצעה באורח קל ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתה עודכנה".

העובדה שהמחבל הוא קטין בן 15 מעצימה את ההערכה שהוא הושפע מהרשתות החברתיות, כך למשל קרה בשבוע שעבר כשהמחבל בן ה-14 שנתפס אישר בחקירתו כי הושפע מהרשתות. הנוכחות הרחבה בשל הרמדאן היא זו שמנעה פיגוע קשה יותר. היום יקיים מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הערכת מצב נוספת לקראת הימים הבאים של הרמדאן ובעיקר לקראת יום שישי.

חובשי רפואת חירום במד"א יונתן שור ויוסף חיים ישראלי סיפרו: "הגענו במהירות למקום וראינו גבר כבן 25 וצעירה כבת 20 בהכרה מלאה עם פצעי דקירה בגפיים ובפלג גופם העליון. הענקנו להם טיפול מהיר בשטח ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים כשמצבם קל עד בינוני".

סכינו של המפגע במחסום המנהרות בירושלים (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
סכינו של המפגע במחסום המנהרות בירושלים (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

מדובר ביום השלישי לרמדאן, ופיגוע יחידני ככל הנראה. כך שלמרות כל המידע וכל העדכונים הרבים והפעילות הנרחבת והיערכות המוגברת, מסתבר שהמפגעים היחידנים מגיעים לא בסמוך להר הבית, אלא למקומות מרוחקים יותר, אבל גם הפעם תגובה מהירה מונעת פיגוע גדול יותר.

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן: "אנו מתמודדים הבוקר עם אומה שבחג החשוב שלה הפולחן המרכזי הוא ביצוע פיגועים. את עם ישראל הברברים הללו לא יפחידו ולא יינתקו את הקשר הנצחי שלנו לארץ לישראל".

מפקד מחוז ירושלים: "מי שנטרל את המחבל הלכה למעשה היו כוחות צה"ל שהיו במקום. כמובן שהיו פה עוד כוחות ביטחון. המחבל בן 15, פלסטינה מיהודה ושומרון".

הכל החל סמוך לשעה 08:15, כאשר מחבל קטין כבן 15 הגיע רכוב על אופניים חשמליים אל מחסום המנהרות מכיוון יהודה ושומרון. בעת שכוחות הביטחון במעבר ניסו לבדוק אותו, שלף המחבל סכין והחל לדקור את הכוחות שפעלו במקום. מאבטח אזרחי שהגיב מיד, החל להתעמת עם המחבל ובתוך כך, הגיבו חייל צה״ל שהיה במקום בירי מדויק ונטרלו את המחבל, ללא נפגעים נוספים.

תקיפת רכב בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

כתוצאה ממעשיו של המחבל, נפצעו שני אנשי ביטחון במעבר מדקירות והם פונו על ידי מד"א ירושלים, במצב קל ובינוני להמשך טיפול רפואי בבית החולים. בעקבות האירוע הוזעקו למקום כוחות משטרה ומג"ב עוטף ירושלים רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, שהחלו בפעולות תוך סיוע כוחות משטרה ממחוז ש"י, ובכללן סגירת זירת הפיגוע, פתיחת צירי תנועה לרכבי החירום ואיסוף ממצאים תוך סריקות לשלילת מפגעים נוספים. 

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד מג"ב ניצב בריק יצחק הגיעו לזירה והשתתפו בהערכת מצב שהתקיימה במקום. חשוב לציין כי אמש סיכלו לוחמי מג"ב חוליה המונה חמישה מחבלים שעסקה בהשלכת מטעני צינור לעבר רכבים. העובדה שבמקרה זה מדובר פעם נוספת בקטין, מעצימה את הערכה במשטרה לפיה גל ההסתות ברשתות החברתיות משפיע על אותם קטינים שיוצאים כמפגעים בודדים.

נוכחות המשטרה המוגברת , סיכול האירועים וטיפול במידעים הזורמים אל כוחות הביטחון מצמצמת את מספר הפיגועים אולם לא יכולה לנטרל אותם באופן מוחלט. בהמשך צפויים כוחות משטרה, לוחמי מג"ב וצבא להגיע אל ביתו של המחבל, לעכב את בני משפחתו כדי ללמוד האם ביניהם כאלה שידעו על כוונותיו. בכל מקרה הכוחות יבצעו מיפוי של הבית ובהתאם לצו יבצעו בעוד מספר ימים את הריסת ביתו כמקובל במקרים של מפגעי טרור.