השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יגיע היום (רביעי) יחד עם עו"ד משה אלון ועו"ד דיאנה שומסקי למשרד מח"ש בירושלים, לקראת החקירה בעניינו של לוחם מג"ב שחיסל אמש מחבל בשועפאט, זאת לאחר שהלוחם זומן לחקירה.

בן גביר תקף את מח"ש באופן חריף וטען כי היא "הורסת את ההרתעה הישראלית". עוד אמר כי "אנחנו נלחמים כבר שנה בזיקוקים האלה, הם יכולים לעוור ואפילו להרוג".

היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, שלחה מכתב לבן גביר בו כתבה כי "כל התערבות מטעמך בחקירות, ישירה או עקיפה, מפרה את החוק, פוגעת בשלטון החוק ומהווה פוליטיזציה של מערכת החוק והשפעה אסורה עליהן".

גלי בהרב מיארה  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

השר השיב ליועצת המשפטית: ״כפי שאת יודעת מצוין, יש הבדל שמים וארץ בין התערבות בחקירה, אשר במקרה הזה מסורה בידי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים - לבין מתן גיבוי לשוטרים וללוחמים שאנחנו שולחים לשטח לשמור על מדינת ישראל ועל אזרחי ישראל״.

השר בן גביר ציין כי ״בהיותי הממונה על המשטרה – ובתוך כך על מג"ב, תפקידי הוא לתת לאותם לוחמים "גב", קל וחומר מקום בו שוטרי ולוחמי משטרת ישראל מצויים בסכנת חיים ברורה ומידית, ומנטרלים מחבל . בהקשר הזה אזכיר לך אין ספור ישיבות שנעשו במשרדי עם גורמים ממשרדך, שבהן הסכמנו כולנו כי זיקוקין מסכנים חיים והוחלט לצאת למגוון רחב של פעולות״.

לדברי השר בן גביר, ״אגב העמדה כי ירי זיקוקים מסכן את כוחות הביטחון היא עמדה משותפת למשטרת ישראל ולשב"כ שקבעו כי: "ירי זיקוקים הוא אחד הכלים המשמעותיים לביצוע פעולות טרור. ברור לכל כי מתן הגיבוי שלי ללוחמים, אינו מהוה התערבות בחקירה בשום צורה ואופן, וכל מטרתו להעביר מסר חד משמעי לכל שוטרינו ולוחמינו – כי לא נפקיר אותם בזירת הקרב. זאת ועוד, בהיותי לא רק השר לביטחון לאומי אלא גם אזרח במדינת ישראל, יש לי את הזכות המלאה למתוח ביקורת חריפה על עצם ההחלטה המקוממת לזמן לחקירה לוחם אחרי לילה של פעילות על כך שהגן על אזרחי ישראל!".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: דוברות המשטרה)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: דוברות המשטרה)

חופש הביטוי מסור גם לשרי הממשלה והגיעה השעה שאתם במשרד המשפטים תלמדו גם לקבל ביקורת. את, עובדי משרד המשפטים, אני ועוד מליוני מהאזרחים שלנו יכולים לישון בשקט בזכות אותו לוחם והזמנתו לחקירה על ידי הפרקליטות- מח"ש היא צעד מביש ומעציב שמוכיח שיש גורמים שלא למדו כלום מה 7.10״, סיכם.

מהפרקליטות נמסר: "כל התערבות מטעם גורם פוליטי בחקירות פליליות- בדרך ישירה או עקיפה - מהווה הפרה בוטה של החוק, פוגעת בשלטון החוק באופן פסול ואסור. אין מקום להשלים עם אמירות המכוונות נגד המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, אשר יש בהן כדי לפגוע בעצמאותה של מערכת אכיפת החוק. המחלקה לחקירות שוטרים תמשיך לפעול באופן עצמאי ולא תירתע מפני נסיונות השפעה על עבודתה".

אמש, נורה למוות נער כבן 13 במ.פ שועפאט בידי לוחם מג"ב לאחר שירה לעברם זיקוקים בכינון ישיר. הנער, רמי חמדאן אלהולי פונה למרכז הרפואי הדסה הר הצופים ושם נקבע מותו לפני זמן קצר. במחלקה לחקירות שוטרים פתחו בבדיקת נסיבות האירוע. לאחר האירוע אמש, אמר בן גביר: ״מגבה את לוחמי מג״ב שפועלים בשעה זו ומסכנים חייהם כעת מול עשרות פורעים ערבים בעיסאוויה. אני מצדיע ללוחם שהרג את המחבל שניסה לירות לעברו ולעבר הכוחות זיקוקים - כך בדיוק צריך לפעול נגד מחבלים - בנחישות ובדייקנות״.