ניסיון החיסול של מספר 3 בחמאס: מספר ימים לאחר ניסיון החיסול של מרוואן עיסא בתקיפה החריגה במחנה נוסיראת שבמרכז רצועת עזה, עדיין אין אישור רשמי לכך שהוא אכן חוסל, ובחמאס עדיין בודקים מה עלה בגורלו.

בתוך כך, זמן קצר לאחר ההפצצה של המתחם בו שהה, היה ניסיון בחמאס להגיע עם שופלים ובאגרים כדי לנסות ולחץ את עיסא. וישראל תקפה את הכלים הכבדים של חמאס על מנת למנוע את ניסיונות החילוץ, כך דיווח בן כספית בתכניתו עם ינון מגל ב-103FM.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בהצרה שמסר דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, ביום שני האחרון, אמר כי "אנחנו עדיין בוחנים את תוצאות התקיפה, וטרם התקבל אימות סופי". לדבריו, "בלילה שבין שבת לראשון בפעולה משותפת של צה"ל ושב"כ, תקפו מטוסי קרב מתחם תת קרקעי של בכירי חמאס. המתחם שימש שניים מבכירי הארגון. בנוסף לעיסא, היה רזי אבו תמאר, שימש בעבר כמפקד מחנות המרכז, הוא היום משמש כמי שאחראי על כל אמצעי הלחימה של חמאס בעזה".

תא״ל (מיל׳) אמיר אביבי העריך בשיחה עם "מעריב" שמאחר ורוב בכירי חמאס שוהים רוב הזמן במנהרות התת קרקעיות, בזמן התקיפה נוצרה הזדמנות מבצעית ומודיעינית לחסלו לאחר שיצא מתוואי התת-קרקע.  "הוא יצא מתת הקרקע כדי לחלק פקודות לפעילים, ונוצרה הזדמנות מבצעית לפגוע בו מתוך הבנה שאין בקרבתו חטופים״, אמר. 

תקיפת צה''ל במחנה נוסיראת שבמרכז רצועת עזה (צילום: רשתות ערביות)
תקיפת צה''ל במחנה נוסיראת שבמרכז רצועת עזה (צילום: רשתות ערביות)

עוד אומר אביבי על אופן התקיפה כי ״בעברי, כראש לשכת הרמטכ״ל, הייתי שותף בלא מעט אישורים של חיסולים וכדי לחסל את היעדים - היינו משתמשים בפצצות קטנות שלא תמיד בהכרח הובילו לתוצאה טובה והצליחו. במלחמה אנחנו במצב אחר - וכשיש הזדמנות לחיסול, צה״ל מפעיל כמה שיותר עוצמה. אנשי הנהגת חמאס נרדפים, עוברים ממקום למקום ומבינים שצדים אותם. זה משרת את ישראל - ומעביר מסר שבכל הזדמנות שתהיה - נפעל על מנת לחסל אותם״.

עוד הוסיף אל״ם (מיל׳) קובי מרום כי אם ״ישראל חיסלה את מרוואן זה הישג ענק. הוא שר הביטחון של חמאס, אדם משמעותי בהנהגה כבר שנים, חבר בממשלה ובהרבה מובנים - גם המוח האסטרטגי של הזרוע הצבאית של חמאס - ובפרט של תוכנית ה-7 באוקטובר. הוא זה שהגה וניהל את התוכנית הצבאית המתוחכמת מאוד ואת כל האופרציה של החדירה לישראל״, אמר ומדגיש כי ״במידה שצה״ל חיסל את עיסא, הלחץ על סינוואר הולך וגובר. הוא מבין שהסביבה הקרובה שלו מתחילה להיפגע - וזהו מנוף משמעותי בהקשר לעסקת החטופים שנמצאת כרגע במבוי סתום״.