ימי לחימה בצפון: בימים האחרונים הגביר צה"ל את התקיפות במעוזי חיזבאללה בעומק לבנון, כשארגון הטרור מצדו הגיב בירי של מאות רקטות לעבר יישובי הצפון. כלי התקשורת בלבנון ממשיכים גם להציג את ההרס הרב שנגרם ליישובים בדרום המדינה, בעקבות תקיפות צה"ל. בתוך כך, העיתונאי הלבנוני, טוני בולוס, אמר היום (רביעי) בערוץ אל-חדת' הסעודי כי "התוצאות שנגרמו בחמישה החודשים האחרונים הוכיחו שחיזבאללה אינו מסוגל לנהל מערכה צבאית מול ישראל".

לדבריו של בולוס, "לחיזבאללה נגרם נזק צבאי גדול, דבר שגורם נחת לישראל ורוח כדי להמשיך במלחמה הזאת, ולא תהיה לה בעיה להאריך את המלחמה הזאת אפילו בעוד כמה חודשים. לכן הדבר הזה מרגיע את ישראל, בנוסף לעובדה שלא נגרמו לה הפסדים בצפון. בהתאם לדיווחים הזרים מדובר רק על עשרות הרוגים מהצבא הישראלי בחזית הצפונית, מול 250 הרוגים מאנשי חיזבאללה".

"במאזן הצבאי ישראל מנצחת בגדול את חיזבאללה שנגרמו לו הפסדים, חיזבאללה מסובך במלחמה הזאת מכיוון שהוא לא יכול לסגת אחורה, גם אם הפעולות מצד הארגון יופסקו, ישראל לא מתכוונת להפסיק את פעולותיה", הוסיף.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חסן נסראללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
חסן נסראללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

"גם אם הפעולות יופסקו, זה ייחשב עבורם כתבוסה, לכן הם מנסים לקשור את גורלם עם הנעשה בעזה שמא הלחצים האמריקנים יניבו תוצאות כלשהן לישראל. חיזבאללה נתמך על ידי לחצים אלו כדי לצאת בראש מורם ולסיים את המלחמה הזאת ולתת לעצמה את הניצחון אפילו אם זה ניצחון דמיוני כדי לנצל זאת בזירה הפוליטית, ואכן חיזבאללה מודע היטב לתוצאות הצבאיות ולתבוסתו במלחמה הזאת, אך הוא רוצה להשקיע בתוצאות האלו בזירה הפוליטית אם זה דרך איראן או דרך הלחצים של וושינגטון על ממשלת ישראל שאולי הם יקבלו משהו בתמורה. מהבחינה הצבאית חיזבאללה הובס, ובמיוחד כאשר מטרות התקיפה התרחבו לכיוון הבקאע", אמר בנוסף.

תקיפה בלעבכ בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בלעבכ בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

המטח של טילי חיזבאללה לגליל העליון (צילום: ארז בן סימון)
המטח של טילי חיזבאללה לגליל העליון (צילום: ארז בן סימון)

היומיים האחרונים נחשבים לסוערים במיוחד בצפון - שתי מטרות אוויריות חשודות חדרו לשטח ישראל, ונפלו בשטחים פתוחים בצפון הגולן. על כך קיבל חיזבאללה אחריות וטען כי ״שיגר ארבעה כטב״מים לאזור״. בתגובה לכך, במהלך הלילה תקף צה״ל בבעלבכ שבעומק לבנון - 100 ק״מ ממטולה.

התקיפה נחשבת למשמעותית - וייתכן שמסמנת את תחילת עליית רף התקיפות של צה״ל בלבנון. לאחר התקיפה דובר צה״ל הודיע כי צה״ל תקף שני מתחמים של חיזבאללה באזור הבקעא שבעומק המדינה: ״המתחמים משויכים לכוח האווירי של חיזבאללה שתכנן והוציא לפועל מתווים שונים אל עבר שטח מדינת ישראל". בתגובה לתקיפה, שיגר ארגון הטרור הבוקר שני מטחים כבדים של יותר מ-100 רקטות לצפון הארץ. 

בהמשך למטחים לעבר ישראל, הודיע צה״ל אמש, כי מטוסי קרב תקפו באזור הבקעה במרחב בבעלבכ בפעם השנייה ביממה - שתי מפקדות צבאיות של חיזבאללה: "באתרים אלו אוחסנו אמצעים משמעותיים המשמשים את הארגון בהיבטי התעצמות באמל"ח. התקיפות בוצעו בתגובה לשיגורים שביצע ארגון הטרור חיזבאללה לעבר צפון הארץ הבוקר", נמסר.

ביירון - חברת תרגום וכתיבה