מה יהיה ב"יום שאחרי" בעזה? יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, טען בדיוני התקציב במליאת הכנסת היום (רביעי) כי הוא "שמע מחבר ותיק בוושינגטון" שחבר קבינט המלחמה והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, התחייב לסעודיה על הקמת מדינה פלסטינית, וגם שישראל תעזור לסעודים לאשר את תוכנית הגרעין שלהם, ולא תפגע במתקני הגרעין שיקימו.

רון דרמר חושף את "היום שאחרי" בעזה: "תהיה הנהגה אחרת - לא חמאס ולא הרש"פ"
נתניהו מייעד את צחי הנגבי ליו"ר הוועדה לבחינת תקציב הביטחון

הוא אמר, "מה אני עוד שומע? על המפגש המרתק ביו ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי, לראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג' המקורב לאבו מאזן, באישורו של ראש הממשלה נתניהו, על שיתוף פעולה בין הראשות הפלסטינית למערכת הביטחון הישראלית. כל זה אחרי כל ההכרזות של נתניהו שלא תהיה בעזה חמאסטן או פת"חסטן".

צחי הנגבי (צילום: לע''מ)
צחי הנגבי (צילום: לע''מ)

הוא העלה נקודה נוספת ושאל: "ועוד דבר אחד מעניין, מישהו יודע איפה השר רון דרמר? אני מציע ליו"ר הכנסת לבדוק כמה ימים הוא נכח בכנסת מאז תחילת כהונתו כשר. איפה הוא נמצא? אני אגיד לכם איפה - בארה״ב ובסעודיה".

רון דרמר (צילום: רויטרס)
רון דרמר (צילום: רויטרס)

הוא הוסיף על הנושא כי "אתמול קיבלתי טלפון מידיד ותיק בוושינגטון, ידיד שמאורע מאוד בפוליטיקה האמריקאית, בפנטגון ובבית הלבן. הוא סיפר לי סיפור מעניין".

"בשליחות נתניהו השר דרמר התחייב לסעודים על שלושה דברים: 1. הקמת מדינה פלסטינית מפורזת. 2. התחייבות לסעודים שמדינת ישראל תעזור לה להעביר בקונגרס את האישור לתכנית גרעין סעודית. 3. התחייבות של ישראל שלא לפגוע במתקני הגרעין הסעודים שיוקמו. וזה לא משנה מתי ואיך. האם אחד מהנושאים הללו עלו לדיון בקבינט המדיני-ביטחוני או בקבינט המלחמה? כנראה שלא", טען.

ריאד, סעודיה (צילום: רויטרס)
ריאד, סעודיה (צילום: רויטרס)

על התקציב אמר, "מבחינה כלכלית, כל דוכן פלאפל מתנהל בצורה טובה יותר מכלכלת ישראל. הממשלה הזאת פשטה רגל ואני יכול להמשיך לדבר הרבה על כלכלה אבל נאמר כבר הכל".

באשר להחלטה להעביר יתומים מעזה ליהודה ושומרון תהה, "אני רוצה לנצל את הזמן לעוד כמה דברים ואני שואל אותך אדוני היו״ר, כחבר בקואליציה, במידה והיו מביאים להנהלת הקואליציה, או לקבינט המדיני-ביטחוני, את יוזמת ראש הממשלה לאשר העברת יתומים מעזה ליו״ש האם היית מצביע בעד? יתומי מחבלים, ומה עם היתומים שלנו? זאת פשוט החלטה מבישה".