תקיפה על רכב שנסע בכביש בין צור לנאקורה בדרום לבנון בוצעה היום (רביעי). על פי דיווחים מקומיים, ברכב נהג פלסטיני בשם האדי עלי מצטפא - המשויך לזרוע הצבאית של חמאס בלבנון, שהיה מעורב בהוצאה לפועל של פעילות כנגד ישראל.

תדהמה בארה"ב: טראמפ הכריז מה תהיה פעולתו הראשונה כנשיא
דיכטר יהפוך את השולחן? גוברת ההערכה כי יצביע נגד התקציב

בהמשך לדיווחים, דובר צה״ל הוציא הודעה רשמית כי צה"ל חיסל את מצטפא באמצעות כלי טיס שתקף את מחבל חמאס המרכזי במרחב לבנון, שקידם פעולות טרור נגד יעדים ישראליים בעולם.

עוד נמסר כי האדי עסק בהכוונת חוליות ופעילויות טרור בשטח, וכן קידם פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודים במדינות שונות ברחבי העולם. בנוסף, שימש כפעיל מוביל במחלקת הבינוי של הארגון שהייתה ברשות סמיר פנדי, ממקורביו של צאלח אל ערורי שחוסל יחד עימו.

חיסול האדי עלי מצטפא (צילום: מכון המחקר עלמא)
חיסול האדי עלי מצטפא (צילום: מכון המחקר עלמא)

כזכור, כחלק מכרוניקת תקיפות צה״ל על ציר סוריה-לבנון והגברת עצימות תקיפות תשתיות ארגוני הטרור באזור - אמש הותקף על ידי צה"ל בסיס צבאי סורי על תל באזור אל נוריה, צפונית לחאן ארנבה ברמת הגולן הסורית. על פי מכון המחקר עלמא, לחקר אתגרי הביטחון של ישראל בצפון - התקיפה בוצעה על רקע השימוש של חיזבאללה בתשתיות הצבאיות של צבא סוריה בבסיס זה.

להערכתם, הכתובת לתקיפה היו יחידות חזבאללה הפועלות ברמת הגולן הסורית ביניהן - מפקדת הדרום ו׳תיק הגולן׳, אשר אספו מאותו בסיס מודיעין על השטח הישראלי באמצעות תצפיות - וייתכן שגם באמצעות אמצעים אחרים, זאת לצורך פעילות עתידית כנגד ישראל.

תיעוד מהחיסול בלבנון של האדי עלי מצטפא מארגון הטרור חמאס (צילום :דובר צה"ל)

כידוע, יחידת ׳תיק הגולן׳ של חיזבאללה היא יחידה מסווגת של חיזבאללה שפועלת בסוריה, אוספת מודיעין על כוחות הביטחון - ונעזרת במקומיים ובעמדות הצבא הסורי. עוד מציינים במכון המחקר כי ״באזור הגיאוגרפי הסמוך לגבול הישראלי בגולן, מוכרים לנו עשרות אתרים בהם קיימת נוכחות של פעילי תיק הגולן ומפקדת הדרום״.