פרופ' אמציה ברעם, חוקר בכיר לענייני המזרח התיכון, התייחס היום (רביעי) בריאיון לגלי ישראל להסלמה בגבול הצפון והלחימה מול חיזבאללה, ואמר כי במקרה של מלחמה מול ישראל לשתק את ארגון הטרור על ידי הפגזה של מוקדים אזרחיים בלבנון.

העיתונאי הלבנוני שהימם את נסראללה: "ספג מכה קשה, הוא מושפל"
יעקב עמידרור מסביר: צה"ל מוכן למלחמה בצפון - אבל יש בעיה גדולה אחת

"אם אני צריך להגיד את האמת מי שמסלים זה אנחנו", אמר בפתח דבריו, "אבל אנחנו עושים את זה במסגרת כללי הלחימה הקיימים, למשל לא תקפנו את ביירות, אלא מטרה של חמאס. לדעתי כבר ההחלטה לא בידנו. אם תהיה מלחמה כמו ב-2006 ברור לגמרי שחיזבאללה לא ישאל את עצמו את זה, הם יפציצו כל מה שזז וגם הרבה דברים שלא זזים. במצב הזה גם לנו לא יהיו הרבה ברירות ויהיו חייבים להפציץ מטרות אסטרטגיות".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפת צה''ל בלבנון (צילום: רויטרס)
תקיפת צה''ל בלבנון (צילום: רויטרס)

"אין לנו שום עניין להרוג אזרחים ותמיד היינו די נאמנים לזה", הוסיף, "חיזבאללה מעשית שולט בלבנון היום, הרוב לא רוצים את המלחמה אבל אם הם לא מסוגלים להשתלט על חיזבאללה אז בזה נגמר העניין. ישראל תצטרך להפציץ כל גשר בלבנון, כל תחנת חשמל, להוציא את כל הנמלים ונמל התעופה בביירות מכלל פעולה, כי כל המערכת מספקת את חיזבאללה".

לסיום אמר ברעם כי "לא תהיה ברירה אלא לנתק עד כמה שאפשר את הקשר בין לבנון לסוריה. כל מכונית שחוצה את הגבול מלבנון לסוריה צריך להפציץ כי יש מסלול משמעותי מאוד מעיראק לסוריה ומשם ללבנון של תחמושת".