מפקד אוגדה 98, תא״ל דן גולדפוס, נשא היום (רביעי) דברים חריגים, שטרם נשמעו מפי לוחם על מדים במהלך ימי המלחמה הנוכחית. "אני מבקש לפנות למנהיגים שלנו מכל הצדדים. אני מקווה שיוכלו למצוא זמן להקשיב לליבו של לוחם שנלחם מה-7 באוקטובר, ומאז לא הפסקתי להילחם ולשלוח לוחמים לעבר האש", ציין. עם זאת, המפקד יוזמן לבירור עם הרמטכ"ל וכן מצה"ל הובהר כי "גולדפוס אינו תיאם את דבריו עם מפקדיו".

בדרך לליכוד? מפלגתו של גדעון סער עם תשובה ברורה בנושא
בעיצומו של מסע הבחירות: טראמפ קיבל בשורה מעודדת נוספת

מפקד אוגדה 98, תא״ל דן גולדפוס (צילום :דובר צה"ל)

עוד הוסיף: "אנחנו נחושים לנצח, להביא הביתה את החטופים. להמשיך בכל דרך שנצטרך על מנת להחזיר את הביטחון למדינת ישראל ולאזרחיה. אל תדאגו, אנחנו אנשי הצבא לקחנו בעבר, לוקחים בהווה וניקח בעתיד אחריות על כל מעשינו. לא נברח, כמו שאנו לא בורחים מאש. אנו מרכינים ראש לנוכח הכישלון המהדהד שלנו ב-7 באוקטובר, אך יחד בד בבד מובילים קדימה, מבצעים פעולות מבצעיות ברמה הגבוהה ביותר".

הוא פנה במסר ישיר לשרי הממשלה: "אנחנו משיגים הישגים רבים בשדה הקרב. אבל אתם חייבים להיות ראויים לנו, אתם חייבים להיות ראויים לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם. לאותם אנשי המילואים שלא עניין אותם מאיזה צד הם, ונלחמו ונלחמים זה לצד זה. תוודאו שכולם לוקחים חלק. אתם חייבים לוודא שלא נחזור ל-6 באוקטובר, ושכל המאמץ והקורבן לא היו לשווא.

תשימו את זה לעצמכם טוב טוב בראש, בכל יום ובכל שעה. אני מבקש מכם להיות ביחד, מאוחדים. לדחוק את הקיצון ולאמץ את הביחד, תמצאו את הביחד והמחבר. אנחנו בשדה הקרב מצאנו אותו, ולא מתכוונים לוותר עליו. תעשו שזה יהיה שווה".  

כוחות צה''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, פורסם כי לוחמי סיירת גבעתי עצרו פעיל חמאס, זאת במהלך פעילותם בשכונת "חמד" בח'אן יונס. במהלך חקירתו, הצליחו הכוחות לגרום למחבל לכוון אותם לתשתית טרור של הארגון, שם התבצרו כ-15 מחבלים. המחבלים חוסלו והאיתור הושמד על ידי כלי טיס בהכוונת הכוחות.

בנוסף, במהלך התקדמות הכוחות במרחב, לוחמי מגלן, אגוז וסיירת גבעתי עצרו מספר מחבלים, בניהם מפקד בכוח הנח׳בה. המחבלים מכווינים באופן מדויק את הכוחות לתשתיות טרור בשכונה, מיקומי פירים, מלכודים והימצאות מחבלים נוספים.