צווי הריסה מנהליים, שנחתמו לפני זמן רב ואושרו בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, מומשו אתמול בבוקר (שלישי) במרחב רהט, כאשר כנגד שמונה מבנים בסביבת העיר, בהם מחסנים ודיר, הוצא צו שחיכה למימוש.

דרמה בספארי: קרנף פגע ברכב עם אם וילדיה
לראשונה מאז השבת השחורה: תחנת רכבת שדרות תפתח ביום שני

למעריב נמסר כי טרום ההריסה, ראש העיר הנבחר הנכנס של רהט מר טלאל אלקרינאווי התערב, הפעיל לחצים וניסה להשפיע על הרשויות שלא לבצע את הנדרש. אולם פניותיו, שהן בגדר התערבות חריגה, נתקלו הפעם בשר איתמר בן גביר, שהתעקש ליישם מדיניות של אכיפה נוקשה בהתאם לחוק. ממנהלת התיאום של האכיפה הובהר לראש העירייה ולגורמים שפנו מטעמו שאין כוונה לוותר, וההריסה כאמור, אכן בוצעה.

מנהלת תיאום אכיפה (מתפ"א) היא גוף של משטרת ישראל הכפופה ישירות לאגף המבצעים במשטרת ישראל. המנהלת הוקמה בשנת 2004 לצורך תיאום פעולות אכיפת דיני מקרקעין.

איתמר בן גביר (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
איתמר בן גביר (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

מטעם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמסר למעריב: "במשך שנים ארוכות הייתה הפקרות בנגב, והגיע הזמן לסיים את המערב הפרוע. אנחנו מקצים כוחות רבים וישיבות ארוכות כדי להגדיל את האכיפה ולחזק את המשילות ונמשיך לעשות זאת ביתר שאת. המדיניות שלי זה אפס סובלנות כלפי עבריינים שבונים בלתי חוקי ומשתלטים על אדמות המדינה, גם כשמדובר בראש עיר שפועל בניגוד לחוק ופועל כדי למנוע את האכיפה. נגמרו הימים שכל אחד עושה מה שהוא רוצה - יש ויהיה שלטון חוק גם בנגב״.

מטעם "מעריב" נמסרה בקשה לתגובתו של ראש עיריית רהט, והיא תפורסם כשתתקבל.