159 ימים למלחמה, 134 חטופים עוד שם: במסיבת עיתונאים של מטה משפחות החטופים, דיברו היום (רביעי) קרובי המשפחה וביקרו בחריפות את התנהלות הממשלה. הם סיפרו כי קראו לממשלה ולקבינט להיפגש איתם - ותשובותיהם לא נענו.

עסקת חטופים עד הרמדאן? הציבור הישראלי פסימי | סקר מעריב
100 ימים בשבי החמאס בעזה: הפנים והשמות של החטופים

מירב לשם גונן אמה של רומי גונן (צילום :אבשלום ששוני)

דני אלגרט, אחיו של יצחק אלגרט שנחטף מביתו מקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה, שיתף כי לאחר סרטון התעמולה שהפיץ חמאס על כך שאחיו נהרג בשבי - אף אחד מהממשלה לא התקשר אליו: "הודיעו לי ביום שבת והראו לי סרטון. אף אחד, לא מהקבינט, לא מהממשלה, לא מראש הממשלה, ולא אשתו, לא יודע, אולי לא היה לה זמן גם - לא הרים אליי טלפון לשאול אותי מה העניינים. לא התקשרו לשאול, 'מה קורה דני, איך אתה עם הידיעה שקיבלת? איך המשפחה? הכל בסדר? צריך משהו?'", שיתף בעצב. עוד אמר, כי בעצם לא קיבל הודעה רשמית בנושא.

דני אלגרט (צילום: אבשלום ששוני)
דני אלגרט (צילום: אבשלום ששוני)

"מה הקשר בין ממשלה למלחמה? את זה אמרו את זה לפני", אמר כשעקץ את שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף מיהדות התורה, כששאל את השאלה הזו בפברואר האחרון בריאיון.

"חשבתי שאני חריג, שאלתי פה כמה משפחות שבניהם נהרגו והגופות שם. אתם יודעים כמה התקשרו אליהם? אתם צודקים - אפס", שיתף בעצב. "שבוע שעבר הייתי בדנמרק. שעה שלמה ישבתי עם ראש הממשלה עם דמעות בעיניים, והיא יושבת איתי ואנחנו מדברים כמו חברים. זו מדינה קצת יותר גדולה מישראל, ואנחנו יושבים ומדברים שם. את ראש הממשלה שלי כדי לפגוש, אני צריך ללכת חמישה ימים ברגל לירושלים", אמר.

דני אלגרט אחיו של יצחק אלגרט במסיבת עיתונאים של משפחות החטופים (צילום :אבשלום ששוני)

"שיקראו לנו. אנחנו לא צריכים ללכת חמישה ימים לירושלים, ולא ללכת מרעים עד כיכר פריז, ולא לשלוח מכתבים ולא להפגין בקריה - לא. שהם יעמדו פה, מתחת לבניין לאונרדו דה וינצ'י 13 ויגידו: באנו אנחנו רוצים לראות אתכם. זה מה שצריך להיות, זה צריך להיות סדר העדיפויות - ולא הפוך. תתקשרו ותבקשו שנגיע ולא אנחנו נרוץ כדי להגיע אליכם", אמר.

סימונה שטיינברכר, אימה של דורון שטיינברכר, דיברה גם היא: "לפני חודש חמאס שחרר סרטון שהילדה הקטנה שלי מופיעה. אני הולכת לישון כל לילה עם התמונה הזאת. קבינט המלחמה - שבועות אנחנו מבקשים פגישה כדי לקבל מידע מהימן על המו״מ והבקשה נדחית פעם אחר פעם. משאירים אותנו ככה, אנחנו נשענים על התקשורת".

סימונה שטיינברכר (צילום: אבשלום ששוני)
סימונה שטיינברכר (צילום: אבשלום ששוני)

גאיה, ביתו של עופר קלדרון, ביקרה בחריפות: "קבינט יקר איפה אתם? האם אנחנו המשפחות הפכנו שקופות? בלתי אפשרי לכם לומר את האמת? שוויתרתם עליהם? יש לכם קווים אדומים ובקווים האלה אתם חורצים את גורלם. האם אתם מחויבים להם?".

גאיה קלדרון (צילום: אבשלום ששוני)
גאיה קלדרון (צילום: אבשלום ששוני)

גם דורון פרץ, אביו של דניאל פרץ דיבר: "דניאל עלה לפני פחות מעשר שנים והתנדב לשריון. באותו יום עשה את כל מה שאפשר על מנת להגן על המולדת ולהציל כמה שיותר אנשים. אתמול איבדנו חבר. כמעט 160 אנחנו לא יודעים שום דבר על הבן שלנו חוץ מזה שהיה פצוע. חיכינו. אמרו שתהיה עסקה כזו או אחרת. אין עסקה, אין לחץ צבאי, דשדוש. מה קורה? אנחנו דורשים להיות שקופים איתנו".

דורון פרץ (צילום: אבשלום ששוני)
דורון פרץ (צילום: אבשלום ששוני)

דני אלגרט במסיבת העיתונאים (צילום: אבשלום ששוני)
דני אלגרט במסיבת העיתונאים (צילום: אבשלום ששוני)