מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם הערב (רביעי) והתייחס להמשך הלחימה מול ישראל ועצימות התקיפות שגוברת בימים האחרונים. כמו כן, התייחס למצב בעזה וביקר את הממשל האמריקאי.

גם בבונקר הוא חזק מתמיד: הנתון שמוכיח - סינוואר עדיין המלך של עזה
בלב ביירות: מטרת הזהב שתביא לשיתוק חיזבאללה

"חמאס מנהל היום משא ומתן בשם ההתנגדות לכיבוש ולא מתוך עמדה של חולשה, והוא קובע את התנאים", טען נסראללה בפתח דבריו, "אחד מסימני התבוסה של ישראל הוא שהם מנהלים משא ומתן עם חמאס בחודש השישי למלחמה. אני אומר לנתניהו שגם אם תיכנס לרפיח, הפסדת במלחמה ואי אפשר לחסל את חמאס".

חסן נסראללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
חסן נסראללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

"מה שקרה עד היום, במיוחד בעזה, הוא לקח לכל עמי העולם", הוסיף, "עלינו להדגיש את ההישגים הגדולים של מבול אל-אקצא ואת מה שבא אחריו. התנאי להפסקת התוקפנות נגד עזה הוא רציונלי, הומניטרי, לגיטימי והגיוני".

לאחר מכן אמר: "מי מאמין שביידן לא יכול לעצור את המלחמה ברצועת עזה? בהנפת עט הוא יכל לעצור את המלחמה ולעצור את התוקפנות נגד תושבי עזה. הממשל האמריקאי טיפש ונדרש לעצור את המלחמה. אנחנו בחזית הלבנונית נעמוד לצד תושבי עזה, לא משנה מה ההקרבה או הזמן שזה יעלה לנו".

עוד הוסיף: "ההפסדים הכלכליים בדרום לבנון אינם שווים להפסדים הכבדים של הכיבוש בחזית הצפונית. לצבא הישראלי, לאחר 5 חודשים, יש מחסור בכוח אדם והוא רוצה לגייס 14,500 קצינים וחיילים, ואף רוצה לגייס את החרדים. 

הצבא הישראלי היום עייף ומותש בכל החזיתות, ומספר ההרוגים שלו גדול מאוד והרבה יותר ממה שהוכרז. בחזית הצפונית יש סודיות קיצונית לגבי האבדות במונחים של חיילים, כלי רכב צבאיים ועוד. מי שרוצה להעריך מה עושה ההתנגדות בחזית הלבנונית חייב לראות שההתנגדות מרתיעה את האויב מלנהל מלחמה נגד לבנון".