מתאם הפעילות של ישראל ברצועת עזה פנה לאחרונה למספר חמולות בולטות בעזה, זאת בניסיון לשתף איתם פעולה ובכך לעקוף את החמאס, כך דווח ברשת אל ג'זירה שממומנת ע"י קטר. עם זאת, ההצעה נדחתה ע"י המשפחות. 

מפקד האוגדה המובחרת במסר לממשלה: "אתם חייבים להיות ראויים ללוחמים"
עקב המחדל: מפקד בכיר בצה"ל הודיע כי יסיים את תפקידו | דיווח

עוד דווח כי אותן חמולות בולטות קיימו פגישה עם גורמים רשמיים באו"ם והביעו נכונות לשתף פעולה בנוגע להכנסת סיוע לרצועה, אך בתנאי שהדבר ימשיך להיות מתואם עם החמאס. בתגובה, ארגון הטרור ביקש לשבח את המשפחות והחמולות.

חיסול המחבל ברפיח (צילום :דובר צה"ל)

ביום שבת הקרוב צפויה להתקיים פגישה בין החמאס לאונר"א, שחלק מאנשיו לקחו חלק בטבח הרצחני בישראל, זאת בנוגע למנגנון הכנסת הסיוע לרצועה. 

כוחות צה''ל ברצועת עזה  (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

כזכור, לפני כחודשיים, נחשף ב"מעריב" כי ישראל מעוניינת להשאיר בידיה את האחריות הביטחונית על הנעשה ברצועת עזה ובכל מקרה יישמר לה חופש פעולה צבאי מלא, אולם ברמה האזרחית ישראל תהיה אחראית על הנעשה ברצועה ולא תהיה נוכחות אזרחית בשטחה לאחר שיושגו מטרות המלחמה. מי שייקח את האחריות ברצועה, לפי הצעת מערכת הביטחון, הם גורמים פלשתיניים מקומיים שיפעלו בשיתוף עם כוחות בינלאומיים במסגרת כוח משימה שיוקם וייפעל בהובלת ארצות הברית ובשיתוף מדינות מערב אירופה ושורה של מדינות ערביות מתונות.

העקרונות המרכזיים שסביבם התגבשה התכנית הם שהתכלית המדינית ליום שאחרי המלחמה היא שחמאס לא ישלוט בעזה, ישראל לא תשלוט שם אזרחית ושהגורמים הפלשתיניים שינהלו בפועל את הפן האזרחי של החיים ברצועה לא יהיו עוינים את ישראל ולא יוכלו לפעול נגדה.