ברצועת עזה דווח היום (חמישי) כי חמאס חיסל ראש של חמולה בכירה עקב "שיתוף פעולה עם ישראל". עדי ראייה ברפיח סיפרו לרשת אל-אח'באר הלבנונית כי העניין הסתבך לאחר עם הופעת "סוחרי מלחמה" שתפסו סיוע הומניטרי, וחלקם שוחחו עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, ע'סאן עליאן.

נסראללה במסר לנתניהו: "גם אם תפעל ברפיח, הפסדת במלחמה"
בלב ביירות: מטרת הזהב שתביא לשיתוק חיזבאללה

אמש, דווח באל ג'זירה כי עליאן פנה לאחרונה למספר חמולות בולטות בעזה, זאת בניסיון לשתף איתם פעולה ובכך לעקוף את החמאס, עם זאת, ההצעה נדחתה ע"י המשפחות. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד דווח כי אותן חמולות בולטות קיימו פגישה עם גורמים רשמיים באו"ם והביעו נכונות לשתף פעולה בנוגע להכנסת סיוע לרצועה, אך בתנאי שהדבר ימשיך להיות מתואם עם החמאס. בתגובה, ארגון הטרור ביקש לשבח את המשפחות והחמולות. ביום שבת הקרוב צפויה להתקיים פגישה בין החמאס לאונר"א, שחלק מאנשיו לקחו חלק בטבח הרצחני בישראל, זאת בנוגע למנגנון הכנסת הסיוע לרצועה. למרות מעשי ארגון הטרור, אתמול חמאס בירך את הסירוב של החמולות לשתף פעולה עם ישראל.

פעילי חמאס בעזה  (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
פעילי חמאס בעזה (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)

כזכור, לפני כחודשיים, נחשף ב"מעריב" כי ישראל מעוניינת להשאיר בידיה את האחריות הביטחונית על הנעשה ברצועת עזה ובכל מקרה יישמר לה חופש פעולה צבאי מלא, אולם ברמה האזרחית ישראל תהיה אחראית על הנעשה ברצועה ולא תהיה נוכחות אזרחית בשטחה לאחר שיושגו מטרות המלחמה.

מי שייקח את האחריות ברצועה, לפי הצעת מערכת הביטחון, הם גורמים פלשתיניים מקומיים שיפעלו בשיתוף עם כוחות בינלאומיים במסגרת כוח משימה שיוקם וייפעל בהובלת ארצות הברית ובשיתוף מדינות מערב אירופה ושורה של מדינות ערביות מתונות.