בעוד תושבי יישובים סמוכי הגדר בגבול הצפון נמצאים כבר למעלה מחמישה חודשים מחוץ לבתיהם, הביקורת על העצימות הנמוכה של פעילות צה"ל מתגברת. איתן דוידי, יו"ר ועד היישוב מרגליות הסמוך לגבול, שמאז תחילת המלחמה ספג פגיעות רבות וכן אבידות בנפש, תקף הבוקר (חמישי) את התנהלות הממשלה בהסרת האיום.

בצפון חוששים מהתעצמות המטחים: "אין זמן לברוח, במקום הלא נכון - דמך בראשך"
האש בצפון נמשכת: שברי יירוט נפלו ביישוב מרגליות | צפו

בריאיון ליוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM סיפר: "אתמול חטפנו טיל עם ראש נפץ מאוד גדול אחרי הצהרים, הם הבינו מתי אנחנו נזהרים אז שינו את השעות. כמובן שאנחנו ערוכים ודרוכים.

"ב-20.10 פגע לנו טיל שפגע באחת החוות והרג את כל המטילות, שני עובדים נפצעו - כל העובדים הזרים חזרו לתאילנד. מאז הגיעו עובדים חדשים, יש עובדים שחזרו, זו טרגדיה נוראית שנהרג לנו עובד ואנחנו חיים ברולטה רוסית כי נורים מאות טילים למרגליות ופוגעים לנו בלולים ובחוות".

הוא הוסיף: "יש לנו מדינה נהדרת, יש המון מתנדבים שמגיעים לטפל בלולים, אבל מי שאין לה ביצים זו ממשלת ישראל הכושלת והרפה הזו. הממשלה הזו לא לגיטימית, אנחנו כבר בתוך אירוע ויודעים מה צריך לעשות ולהחזיר את כוח ההרתעה ולהחזיר את התושבים לבתים, אבל אנחנו רואים את ממשלת ישראל גוררת רגליים".

לסיכום הבהיר: "אם הממשלה חושבת שהסדר מדיני כזה או אחר יחזיר את התושבים לצפון - היא טועה. רק פירוק תשתיות הטרור יחזיר את התושבים הביתה. היום מדינת ישראל הגיעה לקופה וחייבת לשלם את המחיר הזה, חייבים להחזיר את ההרתעה ואת הביטחון לתושבים".