דיווח ראשוני: גבר בן 50 נפצע באורח אנוש בפיגוע דקירה במתחם הקניות בצומת בית קמה שבנגב. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים סורוקה תוך ביצוע פעולות החייאה. מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי וממ״ז דרום ניצב אמיר כהן הגיעו לזירה.

אמיר כהן ויעקב שבתאי בזירת הפיגוע בצומת בית קמה (צילום: פלד ארבלי)

מתיעוד של מצלמות האבטחה נראה המחבל נכנס לעסק במתחם, דקר את הגבר בפלג גופו העליון והפיל אותו על הרצפה. לאחר מכן, הגבר הצליח לגבור על המחבל, קם על רגליו וביצע ירי לעבר המחבל. 

המחבל הוא פאדי אבו אלטייף, בן 22, אזרח ישראלי במוצא מרצועת עזה, משנת 2019 מתגורר בישראל. אמו במוצאה מרהט ואביו מרצועת עזה, עדכנית נמצאים ברצועת עזה.

המחבל שביצע את הפיגוע נוטרל בזירה. מהמועצה האזורית מרחבים נמסר לתושבים כי יצאה הנחיה לכיתות הכוננות ולמאבטחי בית הספר להגביר ערנות. חובש בכיר במד"א קלמן גנזבורג סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים, ראינו המולה רבה, ובסמוך לאחת החנויות שכב גבר כבן 50 כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות חודרות בגופו. מיד העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה".

קדיש בלוי, חובש איחוד הצלה, מסר: "הגעתי למקום בתוך כחצי דקה מקבלת הקריאה ונתקלתי ברופא ובחובש צבאי שניסו לעצור את הדימומים ללא ציוד רפואי. בזכות תיק הציוד הרפואי שקיבלתי מאיחוד הצלה הבאתי להם ציוד חבישה לעצירת הדימומים. תוך כדי הטיפול בזירה למרבה הצער הוא איבד את ההכרה והוא פונה לבית החולים במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה. כמו הענקנו סיוע בזירה לנפגע נוסף במצב קל ולמספר נפגעי חרדה".

זירת הפיגוע בצומת בית קמה (צילום:  ידידיה הרוש/TPS)
זירת הפיגוע בצומת בית קמה (צילום: ידידיה הרוש/TPS)

ליאור, עד ראייה סיפר כי "ישבתי עם בת זוג בארומה, ראינו חייל מתקוטט עם מישהו, ברחנו החוצה ונשכבנו על הרצפה. שמענו יריות, ואז שוב יריות, הצלחנו לברוח מהיציאה האחורית, אנשים נבהלו". עדת ראייה נוספת סיפרה כי "הייתי בתוך הסניף עם הגב לדלת, ראיתי אנשים על הרצפה לא הבנתי מה קורה, תוך כמה רגעים הבנתי שכולם ברחו מהדלת האחורית והבנתי שאני צריכה לברוח. ברחתי גם, נשכבנו על הרצפה, ורק אז שמענו יריות, רק אז הבנתי שזה אירוע חמור. מאוד מפחיד. מלא חיילים רצו וכולם הגיעו מהר מאוד".