המחבל שביצע הבוקר (חמישי) הוא פאדי אבו אלטייף, בן 22, אזרח ישראלי מרצועת עזה המתגורר בישראל משנת 2019, כשאמו במוצאה מרהט ואביו מרצועת עזה.

פיגוע בבית קמה: המחבל - תושב רהט; ישראלי נפצע אנוש והצליח לנטרלו
"לנו חשוב להיות ראויים": העקיצה של הרצוג לפוליטיקאים לאחר סערת גולדפוס

ראש עיריית רהט עטא אבו מדיעם, אמר כי הוא מגנה את הפיגוע בבית קמה והוסיף: "לא מדובר בתושב רהט, אלא בתושב עזה שהתחתן עם תושבת העיר".

מתיעוד הפיגוע כפי שצולם במצלמות האבטחה, נראה המחבל נכנס לעסק במתחם, דקר את הגבר בפלג גופו העליון והפיל אותו על הרצפה. לאחר מכן, הגבר הצליח לגבור על המחבל, קם על רגליו וביצע ירי לעבר המחבל. 

המחבל שביצע את הפיגוע נוטרל בזירה. מהמועצה האזורית מרחבים נמסר לתושבים כי יצאה הנחיה לכיתות הכוננות ולמאבטחי בית הספר להגביר ערנות. חובש בכיר במד"א קלמן גנזבורג סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים, ראינו המולה רבה, ובסמוך לאחת החנויות שכב גבר כבן 50 כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות חודרות בגופו. מיד העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה".

קדיש בלוי, חובש איחוד הצלה, מסר: "הגעתי למקום בתוך כחצי דקה מקבלת הקריאה ונתקלתי ברופא ובחובש צבאי שניסו לעצור את הדימומים ללא ציוד רפואי. בזכות תיק הציוד הרפואי שקיבלתי מאיחוד הצלה הבאתי להם ציוד חבישה לעצירת הדימומים. תוך כדי הטיפול בזירה למרבה הצער הוא איבד את ההכרה והוא פונה לבית החולים במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה. כמו הענקנו סיוע בזירה לנפגע נוסף במצב קל ולמספר נפגעי חרדה".