מפקד עוצבת האש (אוגדה 98), תא"ל דן גולדפוס, עורר סערה לאחר שפנה אתמול באופן חריג לדרג הפוליטי ואמר כי "אתם המנהיגים, חייבים להיות ראויים לנו ולאותם לוחמים שקיפחו את חייהם".

ניסים משעל התפתה לומר לגולדפוס "אני איתך מלא מלא" אבל אז הגיע הטוויסט
״גולדפוס, אני קיצון?״: לוחמים בעזה במחאה חריגה נגד מפקד האוגדה

 יו"ר "מפקדים למען ביטחון ישראל", אלוף (מיל') מתן וילנאי, התייחס לדברים בראיון ליואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm ואמר כי "אני יותר גאה בזה שהייתי מפקד אוגדה 98. האוגדה הזאת התבססה והיום היא מובילה כפי שהובילה כבר אז. אני רק יכול להצדיע ולהיות גאה שזה אחד המחליפים שלי. הקשבתי היטב לדבריו. הוא אמר אותם בצורה מדודה וראויה. הוא השקיע בזה מחשבה לפני זה. הוא קרא דבר מובן מאליו אבל אין מובן מאליו. אין פלא שהתנגדו ותמכו בו מכל גווני הקשת הפוליטית. הוא אמר: 'רבותי תזכרו שאתם שולחים אנשים להיהרג.' אני זוכר את החוויה המצמררת הזאת כמפקד בשדה הקרב".

"אין דבר קשה מזה שחיילים שלך מתחילים להיהרג ואז אתה שואל את עצמך: "רגע מתן, זה שווה את זה? אנחנו עושים את הדבר הנכון?" הייתי מוריד את הקסדה שלחצה לי על הראש ואומר בואו נחשוב עוד דקה מה אנחנו עושים. דן גולדפוס, עשה בדיוק את מה שמצופה ממפקד לעשות. הוא חש את זה. הוא נמצא שם מהתחלה, הוא עוד לחם באחרוני המחבלים שהיו בנובה. אנשים עוד לא מבינים שמ-7 באוקטובר, אנחנו במצב אחר. מכל בחינה. 6 באוקטובר זה דבר אחד, 7 באוקטובר דבר אחר לחלוטין. מפקד אוגדה 98 חווה את זה על בשרו ומצא זמן להגיד את זה למנהיגים: 'תתפסו את עצמכם'", הוסיף.

עם זאת, אמר וילנאי כי "הרמטכ"ל צריך קודם כל לתת לו סטירה קטנה על הלחי, להגיד מה שצריך להגיד ולהחזיר אותו לפקד על האוגדה שלו. אני מבין שהוא עושה את זה בצורה נהדרת. יש לו משימה מאד מורכבת. אנשים סומכים על הצבא.  אין הפיכה צבאית. כן יעלה דור אחר של אנשים כן עולה כבר עכשיו, מקרב הלוחמים האלה כדי להנהיג את המדינה. מהצבא יצאו מנהיגים למדינה הזו וזה טבעי. הצבא נהנה מתמיכה רחבה. האנשים ראויים שזה בנשמתם".

בסיום, התייחס למכתב ששלח לראש הממשלה בנימין נתניהו תחת הכותרת "המצב ההומניטארי ברצועת עזה מהווה פיגוע אסטרטגי במדינת ישראל" ואמר כי "בלי ספק. יש דברים שאמרנו מאלפי שנות ניסיון. אין דבר כזה להשמיד את חמאס. לשבור את כוחו הצבאי והשלטוני, זה כן. דבר שני, היחידים שיבואו במקום חמאס אלה הפלשתינאים. אף אחד אחר. לכן, לאט לאט אנחנו הופכים למדינה המצורעת בעולם. ארצות הברית הידידה האסטרטגית הכי גדולה שלנו, מתחילה להרים גבות. קצינים אמריקאים יושבים בקבינט שלנו כי הם לא סומכים עלינו, לוודא שנעשה את הדברים נכון. רק מטומטם יכול להגיד שנקים חמולות בעזה! הן רוצות לחיות. הן צריכות תמיכה. צריך לטפל בזה. כרגע זה פיגוע מהמעלה העליונה שיש רעב בעזה!. העולם מתחיל לעזוב אותנו. ושישכחו כל אלה שאומרים: "אדם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב"'.