רנ"ג אורי מויאל הוא הנרצח היום (חמישי) בפיגוע שהתרחש בסניף ארומה שבצומת בית קמה. המחבל, פאדי אבו אלטייף, בן 22 שגר בעברו ברצועת עזה, התגנב מאחורי גבו ודקר אותו בצווארו ובבטנו. למרות פציעתו האנושה, התעשת אורי וירה במחבל בכוחותיו האחרונים ובכך הציל את חייהם של רבים אחרים.

היד הארוכה של חמאס? "יש גורמים שמתסיסים מתחת לפני השטח"

מויאל ז"ל נולד וגדל בירוחם ועבר להתגורר בדימונה. הוא שירת כרס״ר בכיר בבא״פ נח״ל. בני ביטון ראש העיר דימונה ספד לו: "עשרות אם לא מאות חיילים עברו דרכו והוא היה להם למשענת ולעזרה. נוצרה בינינו קירבה אישית כאשר אורי היה זמין וקשוב לכל צורך שעלה מאיתנו עבור חיילים בני דימונה וירוחם ונענה בחיוב וברצון לכל פניה. תושבי דימונה וירוחם כואבים את הירצחו, השם יקום דמו. מועד הלוויה יימסר בהמשך".

חברתו, ירינה אגמי פלדמן, כתבה בחשבון הפייסבוק שלה : "אורי מויאל, אין באמת דרך לדבר עליך בלשון עבר, זכיתי להיות הפקודה שלך. אין לי מילים להסביר איזה בן אדם אתה, הלב הענק שלך והאהבה האינסופית שהענקת לי.

במשך שנים ליווית אותי באירועים החשובים ביותר של החיים שלי, וכמובן שגם אחרי שהשתחררתי תמיד היית שם. בכל פעם שהיינו מתראים במקרה או במכוון, תמיד דאגת להזכיר לי כמה אתה גאה בי וכמה אתה אוהב אותך, ואני נשבעת לך אורי, שגם אני גאה בך ואוהבת אותך אפילו יותר.

אמיר כהן ויעקב שבתאי בזירת הפיגוע בצומת בית קמה (צילום: פלד ארבלי)

כל מי שהכיר אותך הסרטון לא יפתיע אותו, לראות אותך ברגעים האחרונים שלך מציל כל כך הרבה אנשים ומצליח בנשימות האחרונות שלך לנטל את המחבל, רק אורי מויאל יכול לעשות. אני מודה על כל רגע ורגע איתך, אני אוהבת אותך כל כך. מקווה שיום יבוא ונהייה ראויים לך".

חברו, סימון אבה חליבה הספיד בחשבון הפייסבוק: "אורי מויאל, אחי היקר. אני לא מעכל ומסרב להאמין לדבר עליך בלשון עבר מגיל 19 אנחנו ביחד בצבא בתקופה האחרונה היינו מתקשרים ונפגשים בארומה לקפה. אח יקר שלי תנוח על משכבך בשלום אוהב אותך וכבר מתגעגע אח שלי גיבור.

נילי אהרון ראש עיריית ירוחם, הספידה: "רנ״ג אורי מויאל, הי״ד, נרצח בידי בן עוולה בפיגוע בצומת בית קמה. אורי נולד וגדל בירוחם, בן למשפחה שורשית, משפחת מויאל. הוא שירת בבא״פ נח״ל כרס״ר בכיר והיה כתובת מיוחדת לכל מה שצריך עבור חיילי הבא״פ בפרט ועבור כל מי שנזקק בכלל. אורי היה איש של חסד, מלא חמלה ורצון לסייע ככל שניתן. תושבי ירוחם כואבים את לכתו ומשתתפים בצערה הגדול של המשפחה. פרטים על מועד הלוויה יימסרו בהמשך".

חברו, חיים כהן כתב: "אורי מויאל האיש והאגדה. מפקד חבר ואח. לאחר שעות מורטות עצבים התקבלה הבשורה המרה והכואבת. אורי הוא אדם שיש לו לב ענק לכולם. כל מי שבסביבה שלו נדבק מהחיוך מהשמחה מהנתינה. זכיתי להיות חייל שלך, זכיתי להכיר מפקד מיוחד בהרבה יותר מכך. חבר יקר שהיה לי אוזן קשבת עצות ודרכים. ללמוד ממך מה היא נתינה דרך ארץ יושרה. איך הצלחת לתת כך חום ואהבה לכולם? התשובה היא ברורה - אהבת ישראל שהייתה לך. רק לפני מספר שבועות ברכת אותי ליום ההולדת. אורי מויאל האיש והאגדה. כואב לי אחי. איך נפלו גיבורים".