תפילות יום השישי בהר הבית הסתיימו ללא אירועים חריגים. הכוחות החלו בפינו כ-43 המתפללים שהגיעו להר. המשטרה עומדת איתה תוך כדי שמירה על הסדר ובידוק קפדני. חשוב להדגיש כי המגבלות על כמות המתפללים מראש זה מה שמבציע על המספר המועט יחסית שלהם היום. במהלך היום נכחו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד מחוז ירושלים .

הפיגוע הקטלני אתמול
(חמישי) בבית קמה, לאחר שורה של ניסיונות פיגועים השבוע, הגביר את החשש במשטרה מהתעצמות פיגועי היחיד דווקא בתקופת הרמדאן. הפיגועים מובילים, בין היתר, להיערכות מחודשת של המשטרה לקראת התפילות היום בהר הבית. 

איתמר בן גביר, קובי שבתאי, דורון תורג'מן (צילום: דוברות המשטרה)
איתמר בן גביר, קובי שבתאי, דורון תורג'מן (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה מציינים כי למעלה מ־3,000 שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג״ב וכוחות תגבור משטרתיים, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, נפרסו ברחבי העיר ירושלים, כדי לשמור על שלום הציבור וביטחונו, להכווין ולווסת את התנועה, ולאפשר את חופש הפולחן בהתאם להיבטי הביטחון והבטיחות הנדרשים, החלטות הדרג המדיני והערכות מצב המתקיימות מדי יום במחוז ירושלים. 

החל מאתמול הצטרפו לכוחות המשטרה בירושלים ארבע פלוגות מילואים של מג״ב שגויסו בימים האחרונים והוצבו בגזרת עוטף ירושלים ובמזרח ירושלים. המשטרה מקיימת מעגלי אבטחה במטרה למנוע הוצאה של פעולות טרור. כמו כן היא ממשיכה לנטר אירועי הסתה ברשתות החברתיות.

במקביל, שוטרי מחוז מרכז נערכו משעות הבוקר בערים המעורבות והערביות במחוז מרכז לתפילות יום השישי הראשון בחודש הרמדאן בכוחות מתוגברים.  מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון קיים הערכת מצב לכוחות ועמד מקרוב על ההערכות בשטח בערים.