לאחר משא ומתן עיקש וניסיונות רבים להשיג עסקה עם תחילת הרמדאן, בחמאס השיבו עם הצעה חדשה למתווכות אשר כוללת כמה שלבים, כאשר המתווה פורסם הבוקר (שישי) ברויטרס.

"מזכר הביטחון הלאומי": המכתב וההתחייבות של גלנט לאמריקאים
"העזתים יוצפו בסיוע": דובר צה"ל מבהיר - כך ייראה המבצע ברפיח

השלב הראשון, כולל שחרור של הנשים, הילדים, הקשישים והחטופים החולים - תמורת 700 עד 1,000 אסירים פלסטינים. כמו כן, דווח ברויטרס כי ההצעה כוללת שחרור של חיילות.

עוד חמאס הציע להסכים על תאריך להפסקת אש כוללת לאחר השלב הראשון של חילופי השבויים, וכן לקבוע דד-ליין לנסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה לאחר השלב הראשון של חילופי השבויים. 

כנס הנהגת חמאס בעזה (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
כנס הנהגת חמאס בעזה (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)

ככל שיעבור השלב הראשון, יגיע השלב השני של העסקה שבמהלכו ישתחררו כל יתר החטופים שבשבי חמאס בתמורה לאסירים פלסטינים נוספים. עם זאת, לא דווח מהו מספרם, והאם בחמאס דורשים את שחרור כלל האסירים מהכלא.

כזכור, אמש קטאר הגישה לישראל את נייר התשובה הרשמי מטעם חמאס עם רשימת הדרישות. הנייר הוגש לצוות המקצועי שמנהל את המו״מ בישראל. גורם שנחשף לתוכן הנייר חשף: "מדובר בדרישות הגיונית והתקדמות חיובית. ניתן להגיע להסכם". עם זאת, מלשכת ראש הממשלה נמסר: "חמאס ממשיך להתבצר בדרישות מופרכות. עדכון בנושא יובא מחר לקבינט המלחמה ולקבינט המדיני ביטחוני".