רנ"ג אורי מויאל הוא הנרצח אתמול בפיגוע שהתרחש בסניף ארומה שבצומת בית קמה. המחבל, פאדי אבו אלטייף, בן 22 שגר בעברו ברצועת עזה, התגנב מאחורי גבו ודקר אותו בצווארו ובבטנו. למרות פציעתו האנושה, התעשת אורי וירה במחבל בכוחותיו האחרונים ובכך הציל את חייהם של רבים אחרים.

פיגוע בבית קמה: המחבל - תושב רהט; ישראלי נפצע אנוש והצליח לנטרלו

מקסים אוקנין, חברו הטוב של אורי ז"ל, שוחח עם רון קופמן ואריה אלדד ב-103FM וסיפר עליו. "בוקר קשה, בוקר מטלטל. איש יקר. אורי היה מפעל של חסד, של כל מי שטיפל ברווחת חיילים וחיילות. הקשר שלי איתו מעל עשור, עוד בתפקידי הציבוריים. העיר ערד אימצה את בא"ח הנח"ל והוא היה הרפרנס. לא היה חייל או חיילת שלא היו מטופלים על ידו. איש עם לב ענק, חיוך מאוזן לאוזן. פעל בכל הגזרות כדי שהחיילים שלו יהיו מרוצים, שיקבלו שירות גם מהרשות", אמר בעצב.

"כאב גדול, זו אבדה גדולה לערד. גם אני בן דימונה וגר בערד בעשרות השנים האחרונות, ומעבר למקצועיות שלו, ידעתי שכל היום הוא פועל לטובת רווחת חיילים בכל יישובים. כל הזמן שאלתי אותו מאיפה יש לו כל כך הרבה זמן. איש מופת. השיחה האחרונה שלנו זה שלפני שלושה שבועות השתחררתי ממאה ימי מילואים כמודיע נפגעים והייתה לנו שיחה ארוכה על שכול ואבל. קשה לדבר עליו בלשון בעבר", הוסיף.

עוד סיפר כי "הוא באמת אמר 'אני אהיה בתחום ההתנדבות, אני אעשה פרויקטים עם חיילים, משפחות. את הפרנסה אני אמצא'. זה מה שהיה חשוב לו - הקריירה הבאה שלו הייתה בתחום ההתנדבות. כל מה שהוא חושב זה איך בקריירה האזרחית הוא ימשיך להתנדב. אין אנשים כאלה. אם אני יכול להתנחם שהוא נפל כמו גיבור, תפעול נשק ברמה מופתית, הוא חיסל את האיום המאוד מאוד מיידי וקשה כשהוא פצוע. היה לו חתך בעורק הראשי והוא הצליח לקום, לדרוך את הנשק ולחסל - כאילו הוא בוגר סיירת מטכ"ל. זה היה מאוד קשה לראות את זה. זו אבדה ענקית, איש מופת".

זירת הפיגוע בצומת בית קמה (צילום:  ידידיה הרוש/TPS)
זירת הפיגוע בצומת בית קמה (צילום: ידידיה הרוש/TPS)

"הוא באמת צדיק, אין משהו אחר. בכל עשרות השנים שאני מכיר אותו, לא גיליתי קמצוץ מהיכולות המבצעיות שלו, כל מה שהיה לי במשך השנים זה פרויקטים לחיילים. לפני כחודשיים הוא אמר שיש חיילים עולים חדשים מצרפת וב־00:30 פתחנו את חנות החיילים של העמותה. זה מה שהיה אכפת לו, שלא יישאר חייל או חיילת בלי ציוד חורף. הוא הלך כמו גיבור, וזה כל מה שהיה עיסוקו כל השנים. אבדה גדולה", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm