מפקד כוח קודס, אסמעיל קאא'ני, נועד בחודש שעבר עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בביירות ולחץ עליו להימנע ממלחמה כוללת עם ישראל, כך דווח היום (שישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, זו הפגישה השלישית בין הצדדים מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס בעזה. 

דרך ספרד ואיטליה: נחשפה השיטה הסודית להעברת נשק מאיראן לחיזבאללה
ישראל יודעת מהי הבטן הרכה של חיזבאללה ואיראן - ונמנעת מלפגוע בה

עוד דווח כי במהלך הפגישה הפציר נסראללה בקאא'ני: "זו המלחמה שלנו, לא רוצים לסבך את איראן במלחמה עם ישראל וארה"ב". בסיום הפגישה - סיכמו כל המעורבים שישראל היא זו המעוניינת להרחיב את המלחמה, וש"צריך להימנע מנפילה למלכודת הזו - שתצדיק את הישארותם של עוד חיילים אמריקנים באזור".

שני גורמים המעורים בעמדות הממשל בטהרן אמרו לרויטרס שאיראן וחיזבאללה מודעות שתיהן למשמעויות הקשות של מלחמה בלבנון - ומודעות גם לכך שהיא מביאה איתה סכנה של התפשטות שתוביל גם לתקיפת מתקני הגרעין של איראן. מקורות אמריקאיים וישראליים אמרו לרויטרס כי איראן רוצה להימנע מהשלכות מלחמה בין ישראל לחיזבאללה.

אסמאעיל קאאני (צילום: רשתות חברתיות)
אסמאעיל קאאני (צילום: רשתות חברתיות)

גורם ישראלי בכיר אמר בשיחה עם רויטרס שנראה שאיראן לא מעוניינת במלחמה כוללת - והדגיש גם את תגובתה ה"מרוסנת" של טהרן לתגובה הישראלית על טבח ה-7 באוקטובר. "נראה שהם מרגישים שהם עומדים בפני איום צבאי אמין. אבל האיום הזה צריך להפוך יותר אמין", אמר הגורם. 

מקורות איראניים שצוטטו ברויטרס אמרו כי אם ישראל תצא למתקפה על לבנון וחיזבאללה, טהרן עשויה למצוא את עצמה נאלצת להגביר את השימוש שלה בכוחות הפרוקסי האיראניים ברחבי המזרח התיכון. גורם ביטחוני איראני אמר כי למרות שהמחיר של הסלמה כזו תהיה גבוהה למדי עבור הארגונים הללו, התערבות ישירה של טהרן - מנגד - עשויה לשרת את האינטרסים של ישראל ו"להצדיק את הישארות הכוחות האמריקניים באזור", כלשונו. 

הפגישה נערכה מעט אחרי שקא'אני ביקר בבגדאד והעביר מסר למיליציות הפרו-איראניות לעצור זמנית את המתקפות נגש צבא ארה"ב בעיראק ובסוריה. לפי מקורות איראנים ששוחחו עם רויטרס, באיראן הבינו שבמקרה של הסלמה, הם יצטרכו להגיב בעוצמה רבה יותר.