עשרות עזתים נהרגו במהלך הלילה בעקבות ירי שבוצע לעברם בעת הגעת סיוע הומניטרי לרצועה. כלי התקשורת הפלסטינים טענו כי "ישראל תקפה באזור כיכר כווית שבשכונת זייתון בעיר עזה, ובכך הביאה למותם של האזרחים". עם זאת, בצה"ל התייחסו היום (שישי) לאירוע והבהירו מה קרה באירוע.

"פעולות מיוחדות": צה"ל נערך לאיתור ושחרור חטופים ברפיח | דיווח
צה"ל מוטט את המסגרת הצבאית של חמאס ושכח את השלטון האזרחי | חיים רמון‎

על פי תחקור צה"ל, הצבא איפשר מעבר שיירה של 31 משאיות סיוע הומניטרי המכילות מזון ואספקה שיועדו לחלוקה לעזתים בצפון רצועת עזה. עם זאת, כשעה לפני הגעת שיירת הסיוע למסדרון ההומניטרי, זוהו חמושים פלסטיניים שירו בסביבת אזרחים עזתים שחיכו לשיירה. עם כניסת המשאיות, החמושים ירו בזמן שההמון החל לבזוז את המשאיות. כמו כן, זוהו אזרחים שנפגעו מדריסה על ידי המשאיות.

על בסיס תחקיר ראשוני ומעמיק שצה"ל ביצע במהלך הלילה, נמצא כי לא בוצע ירי לעבר שיירת הסיוע בכיכר כווית. בדיקה של המערכות המבצעיות ושל כוחות צה"ל שללה ירי טנקים, ירי מהאוויר, או ירי של כוחות קרקעיים לעבר ההמון העזתי באזור שיירת הסיוע בכיכר כווית. בצה״ל הבהירו כי נמשך תחקור האירוע. 

סיוע הומניטרי עם כתמי דם ברצועת עזה (צילום: רשתות ערביות)
סיוע הומניטרי עם כתמי דם ברצועת עזה (צילום: רשתות ערביות)

כזכור, זהו אירוע נוסף בו נהרגים אזרחים עזתים רבים בעת חלוקת סיוע הומניטרי, זאת לאחר שבחודש שעבר משאיות סיוע שהגיעו לעבר מוקדי החלוקה, הפכו למקור התקהלות אלים של כ-12,000 תושבים עזתים, שבזזו את הציוד שהובילו.

תוך כדי אירועי הביזה נצפו אירועים של פגיעה משמעותית באזרחים מדוחק ומדריסת משאיות. הפלסטינים טענו אף כי בוצע ירי באותו האירוע, אולם בצה"ל הבהירו כי הכוחות לא ירו אל עבר השיירה ההומניטרית עצמה, אלא לעבר מספר חשודים אשר התקרבו לכוחות הסמוכים ואשר היוו עליהם איום.