חברי הקבינט קיבלו היום (שישי) עדכון מגורמי הביטחון, לפיו מתרבות העדויות על חיסולו של בכיר החמאס וסגנו של מחמד דף, מרוואן עיסא. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על כך ואמר כי מדובר ב-"הישג ישראלי גדול".

"חבר בקבוצת סוד מצומצמת, שלישי רק לסינוואר ודף": מיהו מרוואן עיסא?
עוזי רבי: האם חמאס מנסה להסתיר את חיסולו של מרוואן עיסא?

מוקדם יותר השבוע, כזכור, החלו דיווחים אודות חיסולו של עיסא בעקבות רמזים בהצהרה של נתניהו. עם זאת, בהמשך הערב צינן דובר צה"ל את ההתלהבות ומסר רשמית כי תוצאות ניסיון החיסול טרם אומתו. גם חמאס מצדם שמרו על שתיקה ולא אימתו את הפגיעה.

ברקע הדיווחים, שוחח המזרחן אל"מ (מיל') ד"ר משה אלעד מהמכללה האקדמית גליל מערבי, לשעבר ראש התיאום הבטחוני ומושל ג'נין ובית לחם, עם 'מעריב' וסיפר מי הוא הבכיר, ועד כמה חיסולו יהיה משמעותי לארגון.

"עיסא הוא מפקד העל של גדודי עז א-דין אל קסאם (הזרוע הצבאית של החמאס) היה חבר בקבוצת סוד מצומצמת שתיכננו את טבח ה-7 באוקטובר. עיסא ידוע כאחד מהמחבלים האכזריים בארגון החמאס, אשר במהלך השנים הוציא לפועל שורת פיגועים קטלניים בעורף הישראלי. בדומה למפקדו מחמד דף, עיסא היה מוכר בקרב אנשי ביון בעולם כ'איש צללים' שממעט להיחשף או להופיע באירועים פומביים, אך היה מבוקש במדינות רבות בעולם".

יחיא סינוואר, מוחמד סינוואר, מוחמד דף, מרוואן עיסא (צילום: רויטרס,עבד רחים כתיב,רשתות ערביות)
יחיא סינוואר, מוחמד סינוואר, מוחמד דף, מרוואן עיסא (צילום: רויטרס,עבד רחים כתיב,רשתות ערביות)

"חמשת תקופות מאסרו של עיסא בישראל הוסיפו למוניטין שרכש בחברה הפלסטינית. בדצמבר האחרון נהרג בנו מוחמד בהפצצה ישראלית ארוע שגרם לו להחריף את מאבקו ולהוות סמן ניצי בצמרת חמאס שמתנגד לכל הסכם. קו תקיף זה בא לידי ביטוי רק לפני מספר ימים כאשר במהלך ראיון לקראת חודש הרמאדן עיסא הביע הצהרות קיצוניות וקרא לחמאס להמשיך בלחימה".

"ככל שיעד החיסול במחנה הפליטים נוסיראת היה מרואן עיסא, הרי שזה החיסול הממוקד האיכותי ביותר מאז תחילת המערכה בעזה. מותו של עיסא יגרום לסדק משמעותי בצמרת החמאס בעזה ויחליש את האחיזה והשליטה הצבאית של הארגון להמשך המערכה, בפרט במחנות המרכז", הוסיף.