בתום הבירור שערך הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, עם תת-אלוף דן גולדפוס, מפקד אוגדה 98, הרמטכ״ל נזף בחומרה במפקד האוגדה, על כך שפעל "בניגוד למצופה ממפקד בכיר בצה"ל". הרמטכ״ל ציין בפני תת-אלוף גולדפוס שהוא עשה שימוש באמון שניתן בו באופן שפגע בממלכתיות של צה״ל, ובגבולות שבין הדרג המדיני לדרג הצבאי במדינה דמוקרטית.

מפקד האוגדה המובחרת במסר לממשלה: "אתם חייבים להיות ראויים ללוחמים"
מפקד הקומנדו דיבר מדם ליבו: עכשיו נחשפת הדרמה מאחורי הקלעים

לצד הנזיפה החמורה, הרמטכ"ל אמר לתת-אלוף גולדפוס שהוא מעריך את מקצועיותו ותרומתו העמוקה לצה"ל, ובוודאי במהלך המלחמה בחודשים האחרונים, אך אין הדבר מאפשר לו לנהוג באופן בו פעל.

תת-אלוף גולדפוס קיבל את הדברים לאשורם, ציין כי הדרך בה פעל הינה שגויה, עומדת בניגוד לפקודות, והתנצל על כך.

כזכור, מפקד אוגדה 98, תא״ל דן גולדפוס, נשא במהלך השבוע דברים חריגים, שטרם נשמעו מפי לוחם על מדים במהלך ימי המלחמה הנוכחית. "אני מבקש לפנות למנהיגים שלנו מכל הצדדים. אני מקווה שיוכלו למצוא זמן להקשיב לליבו של לוחם שנלחם מה-7 באוקטובר, ומאז לא הפסקתי להילחם ולשלוח לוחמים לעבר האש", ציין.

הוא פנה במסר ישיר לשרי הממשלה: "אנחנו משיגים הישגים רבים בשדה הקרב. אבל אתם חייבים להיות ראויים לנו, אתם חייבים להיות ראויים לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם. לאותם אנשי המילואים שלא עניין אותם מאיזה צד הם, ונלחמו ונלחמים זה לצד זה. תוודאו שכולם לוקחים חלק. אתם חייבים לוודא שלא נחזור ל-6 באוקטובר, ושכל המאמץ והקורבן לא היו לשווא".

"תשימו את זה לעצמכם טוב טוב בראש, בכל יום ובכל שעה. אני מבקש מכם להיות ביחד, מאוחדים. לדחוק את הקיצון ולאמץ את הביחד, תמצאו את הביחד והמחבר. אנחנו בשדה הקרב מצאנו אותו, ולא מתכוונים לוותר עליו. תעשו שזה יהיה שווה".  

בצה"ל הובהר כי "גולדפוס אינו תיאם את דבריו עם מפקדיו".