בעיצומה של המלחמה - פת"ח במתקפה על חמאס: על רקע ההרס הרב ברצועת עזה, ועקירתם של למעלה ממיליון עזתים מבתיהם, הפת"ח פרסם הודעה רשמית ובו העביר ביקורת חריפה על ארגון הטרור ששלט עד לא מזמן ברצועת עזה. "מי שגרם לנכבה חדשה ולישראל לכבוש מחדש את רצועת עזה, אין לו את הזכות להכתיב את סדרי העדיפויות הלאומיים של הפלסטינים". בפת"ח טענו כי "חמאס מנותק מהמציאות ומהעם הפלסטיני, כשעד לרגע זה כלל לא מעודכן על גודל האסון ברצועה".

על פי כלי התקשורת הפלסטינים, הפת"ח הביע את "תדהמתו" ואי הסכמתו מההצהרות האחרונות של חמאס, בכך שאינו מתייעץ כלל עם ההנהגה הפלסטינית, כאשר קיבל את החלטתו לבצע את המתקפה ב-7 באוקטובר, שהוביל לטענתם, ל"אסון מחריד ביותר" ו"קטסטרופלי יותר מהנכבה של 1948". בהודעה הרשמית של הפת"ח התייחסו גם למגעים לקראת הפסק אש ברצועה: "האם חמאס התייעץ עם הפלגים הפלסטינים בזמן שהוא מנהל כעת משא ומתן עם ישראל? לארגון אין אף מטרה מלבד שהנהגתו תקבל ערבויות לביטחונם של מנהיגיו".

עזתים ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
עזתים ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

חרבות ברזל: עזתים עוזבים את בתיהם (צילום: מג'די פתחי/TPS)
חרבות ברזל: עזתים עוזבים את בתיהם (צילום: מג'די פתחי/TPS)

הפת"ח גם מתח ביקורת חריפה על מנהיגי חמאס החיים בקטאר: "נראה שהחיים הנוחים של הנהגת חמאס בבתי המלונות המפוארים עיוורו אותם. מדוע מנהיגי הארגון חיים בחו"ל ולמה משפחותיהם ברחו והשאירו את העם הפלסטיני להתמודד עם המלחמה ללא כל הגנה?". בהמשך, מסרו לחמאס מסר חד משמעי: "העדיפות של כל הפלסטינים כיום היא לעצור את המלחמה לאלתר, למנוע עקירה, לספק סיוע הומניטרי לעזתים, לבנות מחדש את רצועת עזה, לסיים את הפילוג ולאחד מחדש את המולדת הפלסטינית", לשון ההודעה של הפת"ח.

בסיום ההודעה, קראו להנהגת חמאס להפסיק את ה"תלות באג'נדות זרות ולחזור לאינטרס הלאומי על מנת לעצור את המלחמה ולעציר את העם הפלסטיני ולבנות מחדש את עזה. עלינו לסייע לעמנו לשקם את הרצועה ולהביל לנסיגה מוחלטת מהאדמות הפלסטיניות, עם ירושלים כבירתנו".