מרחב העמקים במשטרה קיים לאחרונה מספר תרגילים והערכות מצב, מחשש לאפשרות של חדירת מחבלים מאזור ג'נין אל היישובים היהודיים הסמוכים ביום פקודה. כך עולה ממידע שהגיע לידי "מעריב". אחרי שהתוודעה לטבח הנורא ולחדירה של המחבלים ב־7 באוקטובר מגבול עזה, נכנסה המדינה כולה למצב חירום ונשאבה למלחמת חרבות ברזל. 

חדירת מחבלים מהשומרון? בעפולה לא מחכים: "מתכוננים לכל תרחיש"

במשטרה הפיקו לקחים והחלו בהיערכויות לקראת כל תרחיש אפשרי, וכך נערך מרחב העמקים שבמחוז הצפוני של המשטרה, בפיקודו של מפקד המרחב תנ"צ אבי דניאלי, אשר בנה תוכנית תגובה ודרכי פעולה במקרה של חדירת מחבלים מג'נין אל היישובים היהודיים הסמוכים. לדברי דניאלי: "קיימנו עם כיתות הכוננות תרגילי השתלטות של מחבלים על תחנת עפולה וחדירת מחבלים ליישוב גדיש. כוחות היס"מ ומג"ב פרוסים בכל קו התפר, ביצענו תרגילים רבים בגזרה. אנחנו מבצעים תרגילים בשיתוף הצבא, אנחנו חזקים מאוד ומוכנים לכל תרחיש ולכל חדירה".

רפ"ק טימור יגודייב, מפקד יס"מ במרחב עמקים, מוסיף. "אחרי האירועים ב7 באוקטובר הפקנו לקחים, והבנו כי כאשר מדובר באירוע רב־זירתי, עם הרבה נפגעים, כוחות מד"א ואיחוד הצלה לא יצליחו להגיע, במיוחד כשהזירות לא יהיו סטריליות ועדיין תהיה בהם לחימה. בנינו שבוע של רפואה מבצעית, רפואה טקטית שבזמן אמת תאפשר לנו להציל חיים של לוחמים ואזרחים אחרי פציעה עד לפינוי לבית החולים. לאחרונה קיימנו תרגיל שהתמקד בלחימה ובסיום לחימה באקט של ניהול זירה רפואית עד לפינוי למקום בטוח והעברה לכוחות ההצלה".

באותו תרגיל נטלו חלק לוחמי יס"מ עמקים, יס"מ שרון, יס"מ תל אביב, מד"א, כיתת כוננות של היישוב גדיש, מערך החבלה של משטרת ישראל, רמ"ד רפואה מבצעי וכוחות נוספים בליווי מסוק. זאת, בין היתר, אחרי הנחת עבודה שלפיה נרשמה חדירת מחבלים למושב בקו התפר, לרבות השתלטות על אזרחים ישראלים והקפצה של הכוחות במסוק צבאי לזירה, וכל זאת כדי לנהל קרב עם מחבלים.