הרמטכ"ל הרצי הלוי החליט לבצע מחר עוד סבב מינויים ענק בצה"ל לדרג אלופי משנה (מפקדי חטיבות ומקביליהם). 52 קצינים חדשים ימונו, בהם גם שני תפקידים שנחשבים רגישים כי יש להם קשר ישיר למלחמה בעזה ולמחדל 7 באוקטובר - 

לוחם בגדוד 601 של חיל ההנדסה הקרבית נפצע קשה בקרב במרכז הרצועה

1. קמ"ן פיקוד דרום (מכורח הנסיבות).
‏2. ראש מנהלת התיאום והקישור של עזה במתפ"ש - הקצין שאחראי על כל הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה, הבידוק שלו, והפעולות האזרחיות מול הרצועה. תפקיד מפתח.

בנוסף, ימונו גם ארבעה מפקדי חטיבות בזירות המשניות - חטיבה 300 בצפון (הגליל המערבי), וחטיבות שומרון, עציון ויהודה. ‏בין הקצינים שמתמודדים על התפקידים השונים - גם מפקדי יחידות שנלחמו במהלך המלחמה ולקחו חלק משמעותי בתמרון הקרקעי, וכעת הרמטכ"ל יכריע לגבי עתידם.

עם זאת, נראה שלא כולם מרוצים מהמהלך הנוכחי, כאשר שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ צייץ בתגובה בטוויטר: "עם עומד מאוחד מאחורי הנהגת הצבא כדי לנצח את המלחמה, לא כדי שצמרת הצבא הנוכחית שכשלה תעצב את איך ייראה צה"ל בשנים הבאות. אחרי המלחמה ימונה פיקוד תיקן שיוביל את התיקון הדרוש וימנה את המפקדים המתאימים לכך".

בנוסף, סמוטריץ׳ שיגר מכתב לראש הממשלה נתניהו ובו קרא לו להביא לישיבת הקבינט הערב החלטה לעצירת סבב המינויים בצה״ל. ״עיסוק במינויים בתקופת מלחמה, מלבד השדר המזיק האמור לעיל שהוא נושא, חמור גם כי הוא מעצב את צה"ל של השנים הבאות בצלמם ובדמותם של מפקדי המטה הכללי הנוכחיים שכשלו, ולכך לא ניתן להסכים", כתב.

הערב בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני השר סמוטריץ מתכוון לבקש לאשר החלטה שלא מאפשרת סבב מינויים בצה"ל עד סוף המערכה בעזה, למעט המינויים שנצרכים לאור המלחמה.